|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KORHAN KARACAOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı başta yönetim ve organizasyon alanında öğrencilerin ileri düzeyde gereksinim duydukları ve nicel araştırmalarda kullanılan; yöntem, analiz ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yapısal eşitlik modellemesi hakkında bilgi sahibidir ve doğrulayıcı faktör analizini anlamıştır. |
PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Aracılık ve düzenleyicilik analizlerini AMOS yazılımını kullanarak yapabilir. |
PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yol analizi, Doğrulayıcı faktör analizi gibi analizleri başarı ile uygular. |
PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yapısal Eşitlik Modellemesinin kuramsal temelleri AMOS Programına giriş ve Doğrulayıcı Faktör Analizleri Yapısal Model Analizi Yol Analizi ve Düzenleyici Etki Analizi Çoklu Grup Analizleri Basit Aracılık Etkisinin Analizi Düzenleyicilik Etkisinin Analizi Durumsal Aracılık Etkisinin Analizi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yapısal eşitlik modellemesinin kuramsal temelleri | Anlatım |
2 | Yapısal eşitlik modellemesinin kuramsal temelleri | Anlatım |
3 | Amos Programına giriş | Anlatım |
4 | Doğrulayıcı Faktör Analizi | Anlatım |
5 | Yapısal Model Analizi | Anlatım |
6 | Yol Analizi | Anlatım |
7 | Çoklu Grup Analizleri | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dolaylı ve Durumsal etkilere giriş | Anlatım |
10 | Basit Aracılık Etkisinin Analizi | Anlatım |
11 | Basit Aracılık Etkisinin Analizi | Anlatım |
12 | Düzenleyicilik Etkisinin Analizi | Anlatım |
13 | Düzenleyicilik ve Aracılık Etkisinin analizinde PROCESS Makrosunun kullanımı | Anlatım |
14 | Düzenleyicilik ve Aracılık Etkisinin analizinde PROCESS Makrosunun kullanımı | Anlatım |
15 | Durumsal Aracılık Etkisinin Analizi | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sosyal Bilimlerde Aracı, Düzenleyici ve Durumsal Etki Analizleri, Sait Gürbüz, Seçkin Yayıncılık, 2019. | |
2 | AMOS ile Yapısal Eşitlik Modellemesi, Sait Gürbüz, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2019. | |
3 | SPSS, AMOS ve PROCESS Macro ile İlişkisel, Aracı/Düzenleyici ve Yapısal Eşitlik Modellemesi, Lütfi Sürücü, Harun Şeşen ve Ahmet Maşlakçı, Detay Yayıncılık, Ankara, 2021. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları Yansı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 4 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 5 | 50 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 4 | 36 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |