Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDSNT 302 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDSNT 302 Adı: ANADOLU UYGARLIKLARI II (UZAKTAN EĞİTİM) Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET ARI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı kronolojik olarak Hitit, demir çağı uygarlıkları; Geç hitit, Urartu, Firigler, Lidyalılar, likyalılar ve persler ve anadoluda Hellenistik, Roma, hakimiyeti ile bu dönemlerdeki teknolojik gelişim, yerleşimler, mimari kalıntılar, küçük eserlerin söz konusu dönemler boyunca değişimlerini incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Anadolu medeniyetlerine ait sanat eserlerini inceleyebilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 anadolu uygarlıklarının bıraktığı kültürel mirası diğer coğrafyalardaki buluntularla karşılaştırabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Anadoluda yaşamış bütün medeniyetler hakkında bilgi sahibi olup, medeniyetler arasında karşılaştırma yapabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste kronolojik olarak Hitit, demir çağı uygarlıkları; Geç hitit, Urartu, Firigler, Lidyalılar, likyalılar ve persler ve anadoluda Hellenistik, Roma kültürleri incelenir. Söz konusu dönemlerdeki teknolojik birikim, yerleşimler, mimari kalıntılar ve küçük eserler; oluşum süreçleri ve değişimleri dikkate alınarak değerlendirilir. Komşu kültürler ile olan ilişkileri maddi kültür kalıntıları örneğinde karşılaştırılır. Söz konusu süreç içerisinde inançlardaki farklılaşmalar, yönetim yapılarındaki dönüşümler, nedenleri ve sonuçları bağlamında açıklanır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hititler, Eski Hitit krallığı. mimarisi, sanatı ve mitolojisi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
2 Hititler, Eski Hitit krallığı. mimarisi, sanatı ve mitolojisi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
3 Hititler, yeni Hitit krallığı. mimarisi, sanatı ve mitolojisi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
4 Hititler, yeni Hitit krallığı. mimarisi, sanatı ve mitolojisi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
5 Hititler, geç Hitit krallığı. mimarisi. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
6 Hititler, geç Hitit krallığı sanatı Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
7 Hititler, geç Hitit krallığı sanatı Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 urartular. mimari Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
10 urartular, sanat ve mitoloji Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
11 urartular, sanat ve mitoloji Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
12 Firigyalılar. Mimari Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
13 Firigyalılar. mitoloji ve sanat Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
14 Lidyalılar, Mimari, mitoloji ve sanat Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
15 Lidyalılar, Mimari, mitoloji ve sanat Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 AKURGAL, E. (1998), Anadolu Uygarlıkları, İstanbul: Net Yayıncılık.
2 DARGA, M. (1992), Hitit Sanatı, İstanbul: Akbank Yayınları.
3 Cahill, N. ve Şentürk, Ş. (2010), Lidyalılar ve Dünyaları, İstanbul: YKY.
4 Sivas, H. (2013), Frigler: Midas’ın Ülkesinde, Anıtların Gölgesinde, İstanbul: YKY.
5 Köroğlu, K. ve Konyar, E. (2020), Urartu-Doğu'da Değişim, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
6 Alparslan, M.D. ve Alparslan M. (2019), Hititler - Bir Anadolu İmparatorluğu, İstanbul: YKY.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 7 7
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 1 2
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90