Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDBIY 304 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDBIY 304 Adı: SATRANÇ AÇILIŞ VE STRATEJİ (UZAKTAN EĞİTİM) Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere satrancı öğretmek ve satranç bilgilerini artırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Satranç ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Satranç taşlarını ve özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Açılış türlerini ve amaçlarını açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Satranç oyununda strateji kurgular. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders satrancın tarihçesi, modern satrancın temelleri, açık Oyunlar, yarı açık oyunlar, kapalı oyunlar, açılış teorisini (Fil, Viyana, Şah Gambiti, Latvian vb. Açılışlar) kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Satrancın Tarihçesi, Modern Satrancın Temelleri Anlatma Yöntemi
2 Açık, kapalı oyun kavramı ve Fil Açılışı, Viyana Oyunu ve Şah Gambiti Açılışları Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
3 Latvian Gambit, Phildor Savunması, Petrof Savunması, İskoç Gambiti, Macar Savunması, İtalyan Açılışı, İki At Savunması Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
4 İspanyol Açılışı Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
5 Sicilya Savunması Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
6 Fransız Savunması, Caro-Kann Savunması Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
7 Pırc Savunması, Modern Savunma, Alekhie, Nimzowitsch Savunması Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
8 Ara Sınav
9 Vezir Gambiti Açılışı Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
10 Vezir Gambiti Açılışı Devam Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
11 Nimzo-Hint Savunması Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
12 Vezir -Hint Savunması, Catalan Açılışı Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
13 Şah Hint Savunması, Grünfeld Savunması Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
14 Modern Benoni, Benko Gambit, Benoni Açılışları Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
15 Hollanda Savunması, İngiliz Açılışı Problem Çözme Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Capalanca, J:R.(1992). Satrancın Esasları. İstanbul:İnkılap Yayınevi.
2 Shamkovich, L, Schiller, E.(1990). Kasparov's Opening Repertoire. London: B.T. Batsford. Ltd.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Satranç Panosu Satranç Saati Satranç Takımları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 9 9
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 9 9
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90