Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDÇGE 302 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDÇGE 302 Adı: İLETİŞİM BECERİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, iletişimin yaşamın merkezinde olduğunun öğrencilere kavratılmasıdır. İnsan ilişkilerinde hangi iletişim yöntemlerinin etkili olduğunu gösterip kişinin önce kendini tanıması ve anlamasıyla birlikte hem kendi duygu ve düşüncelerini doğru bir şekilde karşısındaki kişi ya da kişilere aktarabilmeyi hem de karşısındaki kişiyi hızlı bir şekilde anlayabilmeyi öğretmek amaçlanmaktadır. Hayatın her alanında; aile içinde, iş yerinde, okulda iletişimin önemi kavratılmak istenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İletişimi tanımlayabilir, türlerini açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İletişim engellerini bilir, tutumların ve önyargıların iletişimi nasıl etkileyeceğini açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Ailede, eşler arasında, iş yerinde etkili iletişimin önemini anlatabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İletişim hatalarının şiddeti geliştirebileceğini bilir ve bunu engellemek için gündelik yaşantısında buna dikkat edebilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; iletişim ile ilgili temel kavramları, iletişim yollarını, kişinin başkalarından önce kendisini doğru tanımasını, karşıdakini doğru anlamanın yollarını, kendini nasıl doğru anlatabileceğini, İletişimi zorlaştıran engelleri, duyguların iletişimde ne derece belirleyici olduğunu, tutumların ve önyargıların iletişime etkilerini, eğitim kurumlarında öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenleriyle nasıl etkili bir iletişim kurabilecekleri ve ne tür hatalar yaptıklarını, aile içerisindeki tüm bireylerin birbirleriyle olan ilişkilerini, eşlerin kendi aralarındaki iletişimin etkili ve sağlıklı olmasının yollarını, toplumsal hayatta etkili iletişim yollarından, şiddet olaylarında iletişim hatalarının etkisinin olup olmadığı ya da doğru iletişim yaklaşımlarıyla şiddetin engellenmesinin mümkün olup olmadığını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İletişimin tanımı, amacı ve önemi Anlatma Yöntemi
2 Sözel İletişim Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Sözel Olmayan İletişim Anlatma Yöntemi
4 İçsel İletişim; Kendini Tanıma Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
5 Doğru Anlama; Algı ve Empati Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Doğru Anlatma Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 İletişim Engelleri Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Duygular ve İletişim İlişkisi Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
10 İletişimde Tutumların ve Önyargının Etkisi Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
11 Eğitim Kurumlarında Etkili İletişim Anlatma Yöntemi
12 Aile İçi Etkili İletişim Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
13 Eşler Arasında Etkili İletişim Örnek Olay Yöntemi
14 Toplumsal Yaşantıda Etkili İletişim Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 İletişim Hataları ve Şiddet İlişkisi Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 YILMAZ, M. İletişim Psikolojisi(1. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 2022
2 ARSLANOĞLU, İ., İnsan İlişkileri ve İletişim, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 2018.
3 ÖZTÜRK, K. , İletişim Sanattır, İstanbul: Beta Yayınevi, 2019
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, kağıt, kalem, bilgisayar, projektör.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 6 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90