Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
İletişimi tanımlayabilir, türlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
İletişim engellerini bilir, tutumların ve önyargıların iletişimi nasıl etkileyeceğini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Ailede, eşler arasında, iş yerinde etkili iletişimin önemini anlatabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
İletişim hatalarının şiddeti geliştirebileceğini bilir ve bunu engellemek için gündelik yaşantısında buna dikkat edebilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders; iletişim ile ilgili temel kavramları, iletişim yollarını, kişinin başkalarından önce kendisini doğru tanımasını, karşıdakini doğru anlamanın yollarını, kendini nasıl doğru anlatabileceğini, İletişimi zorlaştıran engelleri, duyguların iletişimde ne derece belirleyici olduğunu, tutumların ve önyargıların iletişime etkilerini, eğitim kurumlarında öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenleriyle nasıl etkili bir iletişim kurabilecekleri ve ne tür hatalar yaptıklarını, aile içerisindeki tüm bireylerin birbirleriyle olan ilişkilerini, eşlerin kendi aralarındaki iletişimin etkili ve sağlıklı olmasının yollarını, toplumsal hayatta etkili iletişim yollarından, şiddet olaylarında iletişim hatalarının etkisinin olup olmadığı ya da doğru iletişim yaklaşımlarıyla şiddetin engellenmesinin mümkün olup olmadığını içermektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
İletişimin tanımı, amacı ve önemi |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Sözel İletişim |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 |
Sözel Olmayan İletişim |
Anlatma Yöntemi |
4 |
İçsel İletişim; Kendini Tanıma |
Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
5 |
Doğru Anlama; Algı ve Empati |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 |
Doğru Anlatma |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 |
İletişim Engelleri |
Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Duygular ve İletişim İlişkisi |
Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
10 |
İletişimde Tutumların ve Önyargının Etkisi |
Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
11 |
Eğitim Kurumlarında Etkili İletişim |
Anlatma Yöntemi |
12 |
Aile İçi Etkili İletişim |
Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
13 |
Eşler Arasında Etkili İletişim |
Örnek Olay Yöntemi |
14 |
Toplumsal Yaşantıda Etkili İletişim |
Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 |
İletişim Hataları ve Şiddet İlişkisi |
Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
YILMAZ, M. İletişim Psikolojisi(1. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 2022 |
2 |
ARSLANOĞLU, İ., İnsan İlişkileri ve İletişim, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 2018. |
3 |
ÖZTÜRK, K. , İletişim Sanattır, İstanbul: Beta Yayınevi, 2019 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
kitap, kağıt, kalem, bilgisayar, projektör. |