Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT305 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT305 Adı: ENGELLİLERDE SPOR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Yetersizliği olan bireylere toplumun tutumu, zihinsel, görme, işitme, ortopedik yetersizliğin oluş sebepleri, sınıflaması, özellikleri beden eğitimi spora uyarlanmasını, sporda sınıflamayı, ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının tanıtılmasını içerir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersin sonunda öğrenci, Beden eğitiminde engellilik ile ilgili kavramları sayabilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlayabilir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Beden eğitimi ve sporda engelli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Beden eğitiminde engellilik ile ilgili kavramlar Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama Engelli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme Beden eğitimi ve sporda engelli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden eğitiminde engellilik ile ilgili kavramlar Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
2 Beden eğitiminde engellilik ile ilgili kavramlar Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
3 Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
4 Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
5 Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
6 Engelli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
7 Engelli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Engelli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
10 Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
11 Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
12 Beden eğitimi ve sporda engelli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
13 Beden eğitimi ve sporda engelli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
14 Genel Sınav Hazırlığı Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
15 Genel Sınav Hazırlığı Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
2 BM Engelli Hakları Sözleşmesi Türkçe Lütfiye KELLECİ BİRER tarafından çeviri Eletronik Erişim:http://www.ozida.gov.tr/ulasilabilirlik/Belgeler/2_MEVZUATSTANDART/ULUSL RARASI_SOZLESME/BM_ENGELLIHAKLARISOZLESMESI.pdf
3 Housner, D. L. (2000). Integrated Physical Education: A Guide fort he Elementary Classroom Teacher
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 92