|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Yetersizliği olan bireylere toplumun tutumu, zihinsel, görme, işitme, ortopedik yetersizliğin oluş sebepleri, sınıflaması, özellikleri beden eğitimi spora uyarlanmasını, sporda sınıflamayı, ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının tanıtılmasını içerir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Beden eğitiminde engellilik ile ilgili kavramları sayabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlayabilir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Beden eğitimi ve sporda engelli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretir. |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Beden eğitiminde engellilik ile ilgili kavramlar Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama Engelli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme Beden eğitimi ve sporda engelli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Beden eğitiminde engellilik ile ilgili kavramlar | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
2 | Beden eğitiminde engellilik ile ilgili kavramlar | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
3 | Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
4 | Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
5 | Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
6 | Engelli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
7 | Engelli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Engelli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
10 | Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
11 | Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
12 | Beden eğitimi ve sporda engelli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
13 | Beden eğitimi ve sporda engelli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
14 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Tartışma Yöntemi,Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. | |
2 | BM Engelli Hakları Sözleşmesi Türkçe Lütfiye KELLECİ BİRER tarafından çeviri Eletronik Erişim:http://www.ozida.gov.tr/ulasilabilirlik/Belgeler/2_MEVZUATSTANDART/ULUSL RARASI_SOZLESME/BM_ENGELLIHAKLARISOZLESMESI.pdf | |
3 | Housner, D. L. (2000). Integrated Physical Education: A Guide fort he Elementary Classroom Teacher | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |