|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğası, ölçme analizi ve organizasyonu, insan performansının ölçüm alanları (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel). Alanlara özgü ölçme araçları, ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliği ve standardizasyonu. Farklı spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçlarını ele almaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ölçme-değerlendirmenin tanımı ve doğasını bilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İnsan performansının ölçüm alanlarını (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel) bilmeli. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliğini ve standardizasyonunu yapabilme. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Farklı spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçlarını geliştirebilme. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ölçmenin tanımı ve önemi, ölçmenin temelleri, ölçekler, ölçme hatası (ölçeklerin yapısı ve seçiciliği), bilişsel ve duyuşsal davranışın ölçülmesi, psiko motor davranışın ölçülmesi, değerlendirme, motor performans testlerinin yapısı ve seçiciliği, spor beceri testlerinin değerlendirilmesi, özel alanlarda ölçme konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçmeye İlişkin Temel Kavramlar ve Ölçmenin Önemi | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
2 | Ölçmenin Anlamı | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
3 | Ölçme ve Ölçekler | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
4 | Ölçme Hatası | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
5 | Ölçme Aracındaki Hatayı Giderecek Özellikler | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
6 | Ölçme Aracının Güvenirliği | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
7 | Ölçme Aracının Geçerliği | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilişsel Özelliklerin Ölçülmesi | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
10 | Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
11 | Psikomotor Özelliklerin Ölçülmesi | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
12 | Bireysel Sporlarda Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Araçları | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
13 | Takım Sporlarında Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Araçları | Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay |
14 | Proje sunumu | Sunum, soru-cevap- tartışma |
15 | Proje sunumu | Sunum, soru-cevap- tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Morrow, J. R. Lacson, A. W. Dischson, J. L. Ve Mood, D. P. (1995). Measurement and Evaluation in Human Performans. İllinois: Human Kinetics. | |
2 | Strand, B. N., ve Wilson, R. (1993), Assesing Sport Skills, İllinois: Human Kinetics. | |
3 | Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması, Ankara: Pegem Akademi. | |
4 | Tekin, H. (2013). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |