Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT303 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT303 Adı: SPORDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğası, ölçme analizi ve organizasyonu, insan performansının ölçüm alanları (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel). Alanlara özgü ölçme araçları, ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliği ve standardizasyonu. Farklı spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçlarını ele almaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ölçme-değerlendirmenin tanımı ve doğasını bilmeli PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 İnsan performansının ölçüm alanlarını (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel) bilmeli. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliğini ve standardizasyonunu yapabilme. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Farklı spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçlarını geliştirebilme. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ölçmenin tanımı ve önemi, ölçmenin temelleri, ölçekler, ölçme hatası (ölçeklerin yapısı ve seçiciliği), bilişsel ve duyuşsal davranışın ölçülmesi, psiko motor davranışın ölçülmesi, değerlendirme, motor performans testlerinin yapısı ve seçiciliği, spor beceri testlerinin değerlendirilmesi, özel alanlarda ölçme konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ölçmeye İlişkin Temel Kavramlar ve Ölçmenin Önemi Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
2 Ölçmenin Anlamı Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
3 Ölçme ve Ölçekler Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
4 Ölçme Hatası Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
5 Ölçme Aracındaki Hatayı Giderecek Özellikler Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
6 Ölçme Aracının Güvenirliği Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
7 Ölçme Aracının Geçerliği Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
8 Ara Sınav
9 Bilişsel Özelliklerin Ölçülmesi Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
10 Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
11 Psikomotor Özelliklerin Ölçülmesi Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
12 Bireysel Sporlarda Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Araçları Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
13 Takım Sporlarında Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Araçları Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay
14 Proje sunumu Sunum, soru-cevap- tartışma
15 Proje sunumu Sunum, soru-cevap- tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Morrow, J. R. Lacson, A. W. Dischson, J. L. Ve Mood, D. P. (1995). Measurement and Evaluation in Human Performans. İllinois: Human Kinetics.
2 Strand, B. N., ve Wilson, R. (1993), Assesing Sport Skills, İllinois: Human Kinetics.
3 Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması, Ankara: Pegem Akademi.
4 Tekin, H. (2013). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 14 2 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 1 5 5
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 96