Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Yetenek seçimi ile ilgili kavramları öğrenmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Yetenek seçiminde kullanılan testleri uygulayabilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Yetenek seçiminin amaç ve hedeflerini bilmeli |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
|
|
DÖÇ-4 |
Branşlara uygun yetenekli sporcunun özelliklerini bilmeli |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Genel Olarak Yetenek-Sporda Yetenek Kavramı Ve Tanımı |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
2 |
Yetenek Türleri, statik Öğrenim Teorisine Dayalı Dinamik Yetenek Anlayışı |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
3 |
Yetenekli Sporcunun Özellikleri, Yetenek Seçimi, Yararları ve Zararları Açısından Yaklaşım |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
4 |
Yetenek Seçiminde Ön Şartlar |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
5 |
Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörler |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
6 |
Yetenek Seçiminde Psikososyal Faktörler |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
7 |
Sporda Yetenek Seçimi Metotları (Doğal Seçim Ve Bilimsel Seçim) |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Yetenek Seçimi Aşamaları (1.,2., 3. Aşamalar) |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
10 |
Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
11 |
Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
12 |
Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aile’den beklentiler |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
13 |
Yetenek eğitiminde Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
14 |
Bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ve uygulama örnekleri |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
15 |
Genel tekrar ve sınava hazırlık |
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Sporda Yetenek Arama Seçme Ve Yönlendirme, K.Karl, Çeviri: Hale Harputluoğlu, Bağırgan Yayımevi, 2001 |
2 |
Antrenman Bilgisi, Sevim, Y., Nobel Yayınevi, Ankara, 2002 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Antropometrik ölçüm setleri, kuvvet, sürat, esneklik, dayanıklılık, çeviklik ve çabukluk saha ölçüm metotları ve malzemeleri. |