|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antrenör eğitiminde motivasyonun önemi ve kullanılabilecek motivasyonel yaklaşımların irdelenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Motivasyon Nedir, Doğası ve İçeriğini (Motivasyonel bakış açıları, Yeterlik perspektifi) açıklar. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Başarı güdüsünü, Hedef belirlemeyi, Yüklemleme), Sporda Motivasyonun Anlamını, Egzersiz ve davranışın anlamını açıklar. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sporda Motivasyon Oluşturmayı (Motivasyona hedef perspektifi ile bakış, Motor performans ve hedef belirleme, Sporda hedef belirleme) açıklar. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sporda Motivasyon Çalışmalarının Kuramsal Yönden Eleştirisi, Eğlence Sporunun Yapısı, Sporda Bireysel Motivasyon Tekniklerini açıklar. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sporda motivasyonun dinamikleri, motivasyon kuramları, hedef oluşturma stratejileri, spora katılımı etkileyen nedenler, çocuk ve gençlerin motivasyonu, başarı güdüsü, takım ve bireysel motivasyonla ilgili teknikler ve yaklaşımlar, içsel motivasyon ve bilişsel değerlendirme yaklaşımı konuları işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Motivasyonun Dinamikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
2 | Sporda Motivasyon Kuramları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
3 | Sporda Hedef Belirleme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
4 | Sporda Katılım Motivasyonu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
5 | Çocuk ve gençlerin motivasyonu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
6 | Başarı güdüsü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
7 | Takım motivasyonla ilgili teknikler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Takım motivasyonuyla ilgili yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
10 | Bireysel motivasyonla ilgili teknikler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
11 | Bireysel motivasyonuyla ilgili yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
12 | İçsel motivasyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
13 | Bilişsel değerlendirme yaklaşımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
14 | Sporsal Öz-Güven | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
15 | Final Hazırlığı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Glyn, R. C. (2001). Advances in Motivation in Sport and Exercise, Champain IL: Human Kinetics. | |
2 | Glyn, C. R. (1992). Motivation in Sport and Exercise. Champain IL: Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 0 |