|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antrenörlerin pedagojik yeterlilikleri konusunu bilgi, beceri ve tutum açısından incelemek, tartışmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Başarılı antrenör kavramını açıklayabilir |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Antrenmanın yönetimi ile ilgili durumları tanımlar, açıklar ve uygulama örneklerini sunabilir |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Antrenmanın planlama, uygulama ve değerlendirmesi ile ilgili kavramları tanımlar ve açıklayabilir |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Antrenör olarak yaşam boyu öğrenme kavramının önemini fark edebilir |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Antrenör özellikleri, sınıf yönetimi, sınıf iklimi, planlama, uygulama ve değerlendirme kavramları, antrenman içeriğinin geliştirilmesi, yaşam boyu öğrenme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antrenör yeterliliklerinin tanımlanması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Başarılı antrenör kavramı ve antrenör özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Bir antrenmanın planlanması, uygulanması ve değerlendirmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Bir antrenmanın planlanması, uygulanması ve değerlendirmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Spora özgü yöntem, teknik ve modellerin derse katkısı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Antrenman esnasında sınıf yönetimi ile ilgili durumların tanımlanması, çözüm önerilerinin tartışılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
7 | Antrenman esnasında sınıf ikliminin önemi ve kavranması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Antrenmanda sporcu motivasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Sporcu davranışlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
11 | Bir antrenman içeriğinin geliştirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
12 | Bir antrenman boyunca akademik öğrenme süresi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
13 | Akademik öğrenme süresinin video analizinin yapılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
14 | Bir antrenman planı hazırlamak ve uygulamak | Tartışma, araştırma, örnek olay, soru-cevap, sunum |
15 | Uygulanan antrenmanın analizi | Tartışma, araştırma, örnek olay, soru-cevap, sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Graham G. (2008). Teaching Children Physical Education Becoming a Master Teacher. Human Kinetics. | |
2 | Graham G. (2008). Teaching Children Physical Education Becoming a Master Teacher. Human Kinetics. | |
3 | Armour, K. (2011). Sport Pedagogy: An Introduction for Teaching and Coaching.Routledge. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 11 | 11 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |