|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Antrenörlerin pedagojik yeterlilikleri konusunu bilgi, beceri ve tutum açısından incelemek, tartışmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Başarılı antrenör kavramını açıklayabilir |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Antrenmanın yönetimi ile ilgili durumları tanımlar, açıklar ve uygulama örneklerini sunabilir |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Antrenmanın planlama, uygulama ve değerlendirmesi ile ilgili kavramları tanımlar ve açıklayabilir |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Antrenör olarak yaşam boyu öğrenme kavramının önemini fark edebilir |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Antrenör özellikleri, sınıf yönetimi, sınıf iklimi, planlama, uygulama ve değerlendirme kavramları, antrenman içeriğinin geliştirilmesi, yaşam boyu öğrenme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Antrenör yeterliliklerinin tanımlanması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 2 | Başarılı antrenör kavramı ve antrenör özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 3 | Bir antrenmanın planlanması, uygulanması ve değerlendirmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 4 | Bir antrenmanın planlanması, uygulanması ve değerlendirmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 5 | Spora özgü yöntem, teknik ve modellerin derse katkısı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 6 | Antrenman esnasında sınıf yönetimi ile ilgili durumların tanımlanması, çözüm önerilerinin tartışılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
| 7 | Antrenman esnasında sınıf ikliminin önemi ve kavranması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Antrenmanda sporcu motivasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 10 | Sporcu davranışlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
| 11 | Bir antrenman içeriğinin geliştirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
| 12 | Bir antrenman boyunca akademik öğrenme süresi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
| 13 | Akademik öğrenme süresinin video analizinin yapılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
| 14 | Bir antrenman planı hazırlamak ve uygulamak | Tartışma, araştırma, örnek olay, soru-cevap, sunum |
| 15 | Uygulanan antrenmanın analizi | Tartışma, araştırma, örnek olay, soru-cevap, sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Graham G. (2008). Teaching Children Physical Education Becoming a Master Teacher. Human Kinetics. | |
| 2 | Graham G. (2008). Teaching Children Physical Education Becoming a Master Teacher. Human Kinetics. | |
| 3 | Armour, K. (2011). Sport Pedagogy: An Introduction for Teaching and Coaching.Routledge. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 14 | 1 | 20 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 11 | 11 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||