|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Basketbol branşının önemli temel hareketlerinden pas alma ve verme ile top sürmeyi öğretebilme, hataları düzeltebilme ve gelişim grubunda birim antrenman hazırlayabilme becerilerini vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pas alma ve vermenin önemini kavrama ve pas çeşitlerinin basamaklı öğretimini açıklar. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Top sürmenin önemini kavrama, top sürme çeşitlerini basamaklı öğretimini anlayabilme ve uygulamasını açıklar. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Şut atmanın önemini kavrama, şut atmanın çeşitlerini basamaklı öğretimini anlayabilme ve örnek verme, |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Savunma ve hücum ribauntlarının bir maçın kazanılması veya kaybedilmesindeki önemini karşılaştırır, |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Savunma ve hücum ribauntlarının basamaklı öğretimini anlayabilme, uygulayabilme ve öğretebilmeyi belirler. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ribaunt, Savunma Ribauntu, Hücum Ribautu, Atışlar, Top sürme teknikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tek el ile Pas alma ve verme | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
2 | Çift el ile Pas alma ve verme | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
3 | Top Sürme Normal (yüksek) top sürme | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
4 | Alçak top sürme | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
5 | Önden el değiştirerek top sürme | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
6 | Bacak arasından el değiştirerek top sürme | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
7 | Arkadan el değiştirerek top sürme Revers | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şut Atma Sağ el ile turnike atışları | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
10 | Sol el ile turnike atışları | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
11 | Sağ ve Sol turnike atışları, durarak Şut (Serbest Atış) | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
12 | Sıçrayarak Atış (Pas alma sonrası) | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
13 | Sıçrayarak Atış (Top Sürme Sonrası) | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
14 | Sıçrayarak atış Çengel atış | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
15 | Ribaunt, Savunma Ribauntu, Hücum Ribauntu | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sevim, Y. (2010). Basketbol Teknik-Taktik Antrenman. Fil Yayınevi. | |
2 | Aracı, H. (2006). Basketbol. Nobel Yayınevi. | |
3 | Sevim, Y. (2010). Basketbolda Kondisyon Antrenmanı. Fil Yayınevi. | |
4 | Nebioğlu, D. (2008). Basketbol Öğretimi Yapılandırmacı Yaklaşımla Oyunlaştırma. VRN Basım Yayın. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 0 |