Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT326 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT326 Adı: BASKETBOL II Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 0
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Basketbol branşının önemli temel hareketlerinden pas alma ve verme ile top sürmeyi öğretebilme, hataları düzeltebilme ve gelişim grubunda birim antrenman hazırlayabilme becerilerini vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pas alma ve vermenin önemini kavrama ve pas çeşitlerinin basamaklı öğretimini açıklar. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Top sürmenin önemini kavrama, top sürme çeşitlerini basamaklı öğretimini anlayabilme ve uygulamasını açıklar. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Şut atmanın önemini kavrama, şut atmanın çeşitlerini basamaklı öğretimini anlayabilme ve örnek verme, PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Savunma ve hücum ribauntlarının bir maçın kazanılması veya kaybedilmesindeki önemini karşılaştırır, PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Savunma ve hücum ribauntlarının basamaklı öğretimini anlayabilme, uygulayabilme ve öğretebilmeyi belirler. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ribaunt, Savunma Ribauntu, Hücum Ribautu, Atışlar, Top sürme teknikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tek el ile Pas alma ve verme Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
2 Çift el ile Pas alma ve verme Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
3 Top Sürme Normal (yüksek) top sürme Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
4 Alçak top sürme Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
5 Önden el değiştirerek top sürme Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
6 Bacak arasından el değiştirerek top sürme Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
7 Arkadan el değiştirerek top sürme Revers Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Şut Atma Sağ el ile turnike atışları Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
10 Sol el ile turnike atışları Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
11 Sağ ve Sol turnike atışları, durarak Şut (Serbest Atış) Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
12 Sıçrayarak Atış (Pas alma sonrası) Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
13 Sıçrayarak Atış (Top Sürme Sonrası) Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
14 Sıçrayarak atış Çengel atış Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
15 Ribaunt, Savunma Ribauntu, Hücum Ribauntu Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sevim, Y. (2010). Basketbol Teknik-Taktik Antrenman. Fil Yayınevi.
2 Aracı, H. (2006). Basketbol. Nobel Yayınevi.
3 Sevim, Y. (2010). Basketbolda Kondisyon Antrenmanı. Fil Yayınevi.
4 Nebioğlu, D. (2008). Basketbol Öğretimi Yapılandırmacı Yaklaşımla Oyunlaştırma. VRN Basım Yayın.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 0