|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Uzmanlık branşını uygular. | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin gözlem bölümünde stajyer öğrencinin, gözlem formları ile yönlendirilerek altyapıda aşağıdaki konularda gözlem yapabilme özelliklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antrenörlük Uygulaması ile özel spor dalında uzmanlaşmayı sağlayabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Farklı antrenman miktarlarını gözlemleme ve uygulamayı yapabilmeli. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Antrenman planlamasını öğrenebilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Farklı uygulama ve değerlendirme yapabilmeli. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, gözlem ve uygulama olmak üzere iki alt bölüme ayrılmıştır. Gözlem bölümünde, bir spor kulübünde çalışan altyapı antrenörü ve antrenman uygulamalarının gözlenmesi yer alır. Uygulama bölümünde ise, aynı kulübün veya bir başka kulübün altyapı organizasyonunda antrenöre yardımcı olarak çalışmayı ya da bir okul takımında aktif olarak bireysel veya takım antrenörlüğünü kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
2 | Antrenman ve yarışma sırasında antrenör davranışlarının uygulanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
3 | Antrenman ve yarışma sırasında antrenör davranışlarının uygulanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
4 | Antrenman ve yarışma sırasında antrenörün sporcular ile iletişiminin uygulanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
5 | Antrenman sırasında günlük antrenman içeriğinin uygulanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
6 | Antrenman sırasında becerinin öğretilmesi ve pekiştirilmesinde antrenör davranış ve yaklaşımının uygulanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
7 | Tesis ve malzemenin antrenman koşullarına uygunluğunun gözlenmesi. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okullarda veya bir kulübün alt yapısında bir sporcu grubuna veya takıma yönelik antrenman programlarını uygulama özelliklerinin geliştirilmesi. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
10 | Günlük antrenman yapılarının uygulanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
11 | Antrenman ve yarışma sırasında antrenörün dönütlerinin uygulanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
12 | Antrenman ve yarışma sırasında antrenörün sporcular ile iletişiminin uygulanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
13 | Antrenman ve yarışma sırasında antrenör davranışlarının uygulanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
14 | Staj raporlarının/dosyasının teslimi. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
15 | Genel Sınav Hazırlığı. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bompa, T.O., (1999). Antrenman Kuramı ve Yöntemi: Dönemleme. Çeviri: İ. Keskin, A.B. Tuner, H. Küçükgöz, T. Bağırgan. Ankara: Bağırgan Yayımevi, 2003. | |
2 | Bompa, T.O., Cornacchia, L.J., (1998). Serious Strength Training. Champaign IL: Human kinetics. | |
3 | Dündar, U., (1995). Antrenman Teorisi. Ankara: Bağırgan Yayımevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Uzmanlık branşını içeren bütün malzemeler kullanılır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 6 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |