Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Ekstrem koşullar altında egzersiz yapan sporcularda yüksek irtifanın fizyolojik etkilerini öğrenir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Sıcak ve soğuk ortamın egzersize olan etkisini öğrenir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Hipobarik şartların organizma üzerine etkisini açıklayabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Hava kirliliğinin sporcu üzerindeki etkilerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Sporcuların her türlü ortam ve koşulda fizyolojik değişimlerini inceler. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Enerji sistemleri ve sportif aktivitelerle ilişkisi |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
|
2 |
Egzersizde kasın yakıtları: CHO, SYA ve AA metabolizması |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
3 |
Oksijen açığı ve egzersizlerden sonra toparlanma |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
4 |
Oksijen taşıma sistemi |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
5 |
Stresli ortamlara uyum sağlama |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
6 |
Sıcak ve nemli ortamda egzersiz. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
7 |
Soğuk, rüzgarın kızdırması ve suya daldırma. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Hipoksik ve hipobarik ortam. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
10 |
Hipobarik ortamda egzersiz ve uyum. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
11 |
Hipoksi koşulları ve hipoksik safhalar. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
12 |
Hava Kirliliği: Kentte Egzersiz |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
13 |
Hava Durumu ve Hava İyonları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
14 |
Bioritmik bozukluklar ve korunma. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
15 |
Genel sınava hazırlık. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Performing in extreme environments Lawrence E. Armstrong, Phd |
2 |
Hanns-Christian Gunga, Human Physiology in Extreme Environments, 2015 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Sınıf, yansıtıcı cihazlar, yayınlanmış makaleler. |