|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Spor ve fiziksel aktivite alanının toplumsal cinsiyet analizinin yapılabilmesinde gerekli olan toplumsal cinsiyet yaklaşımlarının ve kuramlarının tanıtılması ve farklı spor dallarındaki toplumsal cinsiyet eşitsizliğine yönelik örneklerin incelenmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor ve toplumsal cinsiyetle ilgili temel kavramları açıklayabilme |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Spor ve toplumsal cinsiyet ilişkisi bağlamında önemli feminist kuramları açıklayabilme |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sporda toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimini değerlendirebilme |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Spor ve toplumsal cinsiyet politikalarını değerlendirebilme |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derse Giriş, Temel Kavramlar Spor ve Toplumsal cinsiyet Toplumsal cinsiyet kavramını algılama farklılığı Feminist kuramlar Sporda toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimi Spor ve medya: Kadın ve erkek sporcuların kültürel sunumları Spor kurumlarında toplumsal cinsiyet Erkeklik okumaları ve sporda erkeklik çalışmaları Türkiye’de kadınların spor ve fiziksel aktiviteye katılımının tarihsel seyri Spor ve toplumsal cinsiyet politikaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriği ve temel kavramlar hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
2 | Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
3 | Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
4 | Sporda toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
5 | Spor Medyasında Toplumsal Cinsiyet | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
6 | Spor ve toplumsal cinsiyet ilişkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
7 | Spor ve toplumsal cinsiyet ilişkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sporda toplumsal cinsiyet eşitsizliğine yönelik örneklerin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
10 | Sporda erkeklik çalışmaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
11 | Türkiye’de kadınların spor ve fiziksel aktiviteye katılımının tarihsel seyri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
12 | Proje hazırlama ve sunum | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
13 | Proje hazırlama ve sunum | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
14 | Proje hazırlama ve sunum | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
15 | Proje hazırlama ve sunum | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Toplumsal Cinsiyet Sosyal Psikolojik Açıklamalar, İstanbul: Sistem Yayıncılık. Talbot, M. (2002) | |
2 | Gender and Sport: A Reader. Routledge: London. pp: 277--‐291. UNESCO (2012) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 11 | 11 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |