Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT419 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT419 Adı: TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ VE SPOR Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Spor ve fiziksel aktivite alanının toplumsal cinsiyet analizinin yapılabilmesinde gerekli olan toplumsal cinsiyet yaklaşımlarının ve kuramlarının tanıtılması ve farklı spor dallarındaki toplumsal cinsiyet eşitsizliğine yönelik örneklerin incelenmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Spor ve toplumsal cinsiyetle ilgili temel kavramları açıklayabilme PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Spor ve toplumsal cinsiyet ilişkisi bağlamında önemli feminist kuramları açıklayabilme PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Sporda toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimini değerlendirebilme PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Spor ve toplumsal cinsiyet politikalarını değerlendirebilme PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Derse Giriş, Temel Kavramlar Spor ve Toplumsal cinsiyet Toplumsal cinsiyet kavramını algılama farklılığı Feminist kuramlar Sporda toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimi Spor ve medya: Kadın ve erkek sporcuların kültürel sunumları Spor kurumlarında toplumsal cinsiyet Erkeklik okumaları ve sporda erkeklik çalışmaları Türkiye’de kadınların spor ve fiziksel aktiviteye katılımının tarihsel seyri Spor ve toplumsal cinsiyet politikaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği ve temel kavramlar hakkında bilgi verilmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
2 Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
3 Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
4 Sporda toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
5 Spor Medyasında Toplumsal Cinsiyet Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
6 Spor ve toplumsal cinsiyet ilişkileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
7 Spor ve toplumsal cinsiyet ilişkileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
8 Ara Sınav
9 Sporda toplumsal cinsiyet eşitsizliğine yönelik örneklerin değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
10 Sporda erkeklik çalışmaları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
11 Türkiye’de kadınların spor ve fiziksel aktiviteye katılımının tarihsel seyri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
12 Proje hazırlama ve sunum Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
13 Proje hazırlama ve sunum Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
14 Proje hazırlama ve sunum Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
15 Proje hazırlama ve sunum Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Toplumsal Cinsiyet Sosyal Psikolojik Açıklamalar, İstanbul: Sistem Yayıncılık. Talbot, M. (2002)
2 Gender and Sport: A Reader. Routledge: London. pp: 277--‐291. UNESCO (2012)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 11 11
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90