|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Hentbolde hücumun aşamaları, hücum sistemleri, ofansif ve defansif hücum , özel durumlarda hücum ve savunma konuları ile ilgili olarak karşılaşılan hatalar ve bu hataların düzeltilmesini kapsayan üst düzey bilgilere sahip olunmasını amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hentbolde hücum ve savunmada sıkça karşılaşılan hatalar ile bunların düzeltilmesi konusunda bilgilere sahip olabilmeli. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Hentbolde gözlem ve analiz yapabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Branşa özgü teknik taktik özellikleri bilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Uzmanlık alanında ileri düzey bilgi, deneyim ve beceri sahibi olabilmeli. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hentbol oyununda, hücum ve savunmanın teknik analizi, cinsiyet ve yaş gruplarına göre antrenman düzeylerinin belirlenmesindeki sorunların tanıtım ve aktarılmasını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı, genel tekrar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
2 | Hentbolde grup hücumu ve savunması ( tekrar ). | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
3 | Hentbolde takım hücumu ve aşamaları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
4 | Hentbolde basit hücum ve basit hızlı hücum. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
5 | Hentbolde basit hızlı hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar,düzeltme ve yardımlar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
6 | Hentbolde gelişmiş hızlı hücum; geliştirici çalışmalar hatalar ve düzeltmeler. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
7 | Hentbolde sistem içerisinde hücum; 3:3 - 4:2 hücum sistemleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hentbolde kapalı savunmalara hücum; 6:0 - 5:1. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
10 | Hentbolde açık savunmalara hücum 3:2:1 - 4:2 - 5:0+1. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
11 | Hentbolde özel durumlarda hücum. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
12 | Çoklukta hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar ve düzeltilmesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
13 | Azlıkta hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar ve düzeltilmesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
14 | Hentbolde taktik ve hakem bilgisi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
15 | Genel Sınav Hazırlığı. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cureli,J,J,Landure,P. ( 1996 ).Handball.Milan:Pollina s a., Luçon. | |
2 | Sevim, Y. ( 1992 ). Hentbol Teknik-Taktik. Ankara: Gazi Yayınevi | |
3 | Mraz,J., Schadlich, ( 1979 ) Hallen Handball. Teill 1 Berlin: Verlag Bartles | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Saha ve top |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 6 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 6 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 6 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 3 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 6 | 2 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 6 | 1 | 6 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |