|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ileri düzey kitesurf becerilerinin geliştirilmesini takiben temel düzey kitesurf tekniklerinin farklı yaş düzeyindeki katılımcılar için öğretim tekniklerinin incelenmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kite sörf ileri düzey becerileri uygulayabilme |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Kite sörfü ekipmanını ve donanım bilgisi ve temel teknikleri öğretebilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Kite sörfü öğretiminde farklı öğretim yöntemleri kullanabilir |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Güvenlik askısına girmeden seyir, rüzgaraltına salto dönüş, bordu alarak geri salto, directional board ile rüzgaraltı dönüş, rüzgaraltı ördek dönüş, rüzgaraltına straplez dönüş, kiteloops, air gybe, Ollie Lien ileri becerilerin öğrenimi ve temel kite eğitimlerinin emir-komut, alıştırma, eşli, katılım yöntemleri kullanımıyla öğretimini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İleri düzey becerilerin öğrenimi: Güvenlik askısına girmeden seyir | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | İleri düzey becerilerin öğrenimi: Rüzgaraltına salto dönüş | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | İleri düzey becerilerin öğrenimi: Bordu alarak geri salto | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | İleri düzey becerilerin öğrenimi: directional board ile rüzgaraltı dönüş, | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | İleri düzey becerilerin öğrenimi: rüzgaraltı ördek dönüş, rüzgaraltına straplez dönüş, | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | İleri düzey becerilerin öğrenimi: kiteloops, | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | İleri düzey becerilerin öğrenimi: Havada rüzgar altına dönüş ve Ollie Lien | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: Ekipman bilgisi ve donanım | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: kite şişirme ip, harnes kontrolü, kite kaldırma, karada similatör çalışması | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: Rüzgar bilgisi, Spot tanıtımı, rüzgar penceresi ve çevre kontrolü | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: suda kite kontrolü ve body drag, | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: bordun üzerine çıkma ve sudan kalkış | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: Sudan kalkış ve rüzgaraltı kayma | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: Sudan kite kaldırma ve kendini kurtarma | nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kite surf eğitimi klavuzu (20109 T.C. Yelken Federasyonu, Ankara | |
2 | https://kitesurfing-handbook.peterskiteboarding.com/ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kite, harnes, tahta, kask, telsiz |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 1 | 2 | |
7.Performans Ödevi | 3 | 1 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 15 | 90 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Kitesurf uygulama kampı | 6 | 5 | 30 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |