Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT467 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT467 Adı: KİTESURF III Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ileri düzey kitesurf becerilerinin geliştirilmesini takiben temel düzey kitesurf tekniklerinin farklı yaş düzeyindeki katılımcılar için öğretim tekniklerinin incelenmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kite sörf ileri düzey becerileri uygulayabilme PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Kite sörfü ekipmanını ve donanım bilgisi ve temel teknikleri öğretebilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Kite sörfü öğretiminde farklı öğretim yöntemleri kullanabilir PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Güvenlik askısına girmeden seyir, rüzgaraltına salto dönüş, bordu alarak geri salto, directional board ile rüzgaraltı dönüş, rüzgaraltı ördek dönüş, rüzgaraltına straplez dönüş, kiteloops, air gybe, Ollie Lien ileri becerilerin öğrenimi ve temel kite eğitimlerinin emir-komut, alıştırma, eşli, katılım yöntemleri kullanımıyla öğretimini içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İleri düzey becerilerin öğrenimi: Güvenlik askısına girmeden seyir nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
2 İleri düzey becerilerin öğrenimi: Rüzgaraltına salto dönüş nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
3 İleri düzey becerilerin öğrenimi: Bordu alarak geri salto nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
4 İleri düzey becerilerin öğrenimi: directional board ile rüzgaraltı dönüş, nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
5 İleri düzey becerilerin öğrenimi: rüzgaraltı ördek dönüş, rüzgaraltına straplez dönüş, nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
6 İleri düzey becerilerin öğrenimi: kiteloops, nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
7 İleri düzey becerilerin öğrenimi: Havada rüzgar altına dönüş ve Ollie Lien nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: Ekipman bilgisi ve donanım nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
10 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: kite şişirme ip, harnes kontrolü, kite kaldırma, karada similatör çalışması nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
11 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: Rüzgar bilgisi, Spot tanıtımı, rüzgar penceresi ve çevre kontrolü nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
12 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: suda kite kontrolü ve body drag, nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
13 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: bordun üzerine çıkma ve sudan kalkış nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
14 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: Sudan kalkış ve rüzgaraltı kayma nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
15 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak eğitmenlik: Sudan kite kaldırma ve kendini kurtarma nlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kite surf eğitimi klavuzu (20109 T.C. Yelken Federasyonu, Ankara
2 https://kitesurfing-handbook.peterskiteboarding.com/
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kite, harnes, tahta, kask, telsiz

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 2 1
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer 1 2
7.Performans Ödevi 3 1
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 15 90
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 6 12
       c) Performans Ödevi 2 5 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 1 2
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 3 3
Kitesurf uygulama kampı 6 5 30
0
Toplam İş Yükü 181