Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT410 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT410 Adı: ARAŞTIRMA PROJESİ II Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Spor bilimleri alanında bilimsel bir araştırma projesinin planlanması, araştırma basamaklarının uygulanması, araştırma raporunun yazılması ve sunulmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özgün bir araştırma planlayabilir PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Araştırmanın kuramsal çerçevesini oluşturabilir PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Araştırmanın yöntemini belirleyebilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Araştırmayı sonuçlandırarak raporlama ve sunum sürecini tamamlayabilir PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Literatür tarama, problem durumunun belirlenmesi, araştırmanın metodolojisinin tasarlanması (örneklem, veri toplama araçları, veri toplama biçimi, veri analizi), bulguların yazılması, tartışma ve yorum, sonuç ve önerilerin yazılması, etik ilkeler ve raporlaştırma, bilimsel makale sunumu
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırma konusunun belirlenmesi Literatür tarama, araştırma, tartışma
2 Araştırmanın kuramsal çerçevesi ve ilgili araştırmaların belirlenmesi Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap
3 Araştırma problemlerinin ve gerekçesinin belirlenmesi Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap
4 Araştırmanın metodolojisinin belirlenmesi Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap
5 Etik kurul izni, örneklem, veri toplama araçları, veri toplama süreci, veri analizi Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap
6 Etik kurul izni, örneklem, veri toplama araçları, veri toplama süreci, veri analizi Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap
7 Etik kurul izni, örneklem, veri toplama araçları, veri toplama süreci, veri analizi Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Bulgular, tartışma ve yorum, sonuç bölümlerinin yazılması Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap
10 Bulgular, tartışma ve yorum, sonuç bölümlerinin yazılması Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap
11 Bulgular, tartışma ve yorum, sonuç bölümlerinin yazılması Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap
12 Bulgular, tartışma ve yorum, sonuç bölümlerinin yazılması Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap
13 Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması ve sunumu Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap, seminer, sunum
14 Araştırmanın bilimsel bir makale olarak hazırlanması Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap, seminer, sunum
15 Hazırlanan makalenin bilimsel dergiye gönderilmesi Literatür tarama, araştırma, tartışma, soru-cevap, seminer
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Büyüköztürk, Ş. vd. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi. Ders notları.
2 KARASAR, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
3 BALCI, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12 2 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 2 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 8 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 2 6 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 6 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 2 2 4
0
0
Toplam İş Yükü 120