|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Fair play anlayışını sporcuların davranış modelleri üzerinden örnekleyebilecek, amatör ve profesyonel sporcular arasındaki fair play anlayışı ve uygulamaları ile ilgili farklılıkları karşılaştırabilecek bilgiyi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Fair play kavramını tanımlar |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Fair play anlayışını ve tarihsel süreç içerisindeki gelişimini açıklar |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Olimpizm felsefesini tartışır (discuss) ve fair play anlayışı ile ilişkisini açıklar |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Fair play anlayışını sporcuların davranış modelleri üzerinden örnekler |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Amatör ve profesyonel sporcular arasındaki fair play anlayışı ve uygulamaları ile ilgili farklılıkları karşılaştırır |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Fair play kavramı, kapsamı ve tarihi gelişimi; fair play idealinin ilkeleri ve analizi; uluslararası fair play kuruluşları ve çalışmaları; fair play problem alanları ve geliştirme çalışmaları; olimpizm ideali ve fair play; amatör ve profesyonel sporda fair play; fair play idealine uygun davranış modelleri ve fair playden sorumlu referans grupları konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Fair play kavramı, kapsamı ve tarihi gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 2 | Fair play idealinin ilkeleri ve analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 3 | Uluslararası Fair play kuruluşları ve çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 4 | Avrupa’da ve Türkiye’de Fair play | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 5 | Fair play problem alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 6 | Fair play geliştirme çalışmalar | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 7 | Olimpizm ideali ve Fair play | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Geleneksel Türk sporlarında Fair play anlayışı | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 10 | Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 11 | Öğrenci Çalışması: Fair play örnek olay sunumları | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 12 | Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 13 | Amatör ve profesyonel sporda Fair Play | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 14 | Sporcuların Fair Play’ e uygun davranış modelleri | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 15 | Fair Play olgusundan sorumlu referans grupları | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 0 | ||