Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT412 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT412 Adı: SPORDA FAİRPLAY Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 0
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Fair play anlayışını sporcuların davranış modelleri üzerinden örnekleyebilecek, amatör ve profesyonel sporcular arasındaki fair play anlayışı ve uygulamaları ile ilgili farklılıkları karşılaştırabilecek bilgiyi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Fair play kavramını tanımlar PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Fair play anlayışını ve tarihsel süreç içerisindeki gelişimini açıklar PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Olimpizm felsefesini tartışır (discuss) ve fair play anlayışı ile ilişkisini açıklar PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Fair play anlayışını sporcuların davranış modelleri üzerinden örnekler PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Amatör ve profesyonel sporcular arasındaki fair play anlayışı ve uygulamaları ile ilgili farklılıkları karşılaştırır PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Fair play kavramı, kapsamı ve tarihi gelişimi; fair play idealinin ilkeleri ve analizi; uluslararası fair play kuruluşları ve çalışmaları; fair play problem alanları ve geliştirme çalışmaları; olimpizm ideali ve fair play; amatör ve profesyonel sporda fair play; fair play idealine uygun davranış modelleri ve fair playden sorumlu referans grupları konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Fair play kavramı, kapsamı ve tarihi gelişimi Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
2 Fair play idealinin ilkeleri ve analizi Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
3 Uluslararası Fair play kuruluşları ve çalışmaları Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
4 Avrupa’da ve Türkiye’de Fair play Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
5 Fair play problem alanları Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
6 Fair play geliştirme çalışmalar Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
7 Olimpizm ideali ve Fair play Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Geleneksel Türk sporlarında Fair play anlayışı Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
10 Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
11 Öğrenci Çalışması: Fair play örnek olay sunumları Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
12 Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
13 Amatör ve profesyonel sporda Fair Play Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
14 Sporcuların Fair Play’ e uygun davranış modelleri Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
15 Fair Play olgusundan sorumlu referans grupları Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 0