Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT436 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT436 Adı: KAYAK IV Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, performans sporcusu kayakçılarda antrenman teorisinin önemli bileşenleri olan kuvvet, sürat dayanıklılık ve esneklik ögelerine yönelik çalışmaları ve alp disiplini kayak sporcularına yönelik özel antrenmanların planlamasını öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kayakta kuvvet öğesinin geliştirilmesine yönelik yöntemleri açıklayabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Kayakta sürat ve dayanıklılık önemini tanımlayabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Alp kayakçısı için denge ve koordinasyonun geliştirilmesi yöntemlerine hakimdir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Performans sporcusu gelişiminde yönelik kuvvet, sürat, dayanıklılık, esneklik, denge ve koordinasyon değişkenlerinin kayağa özel antrenmanlarla geliştirilebilmesi ve alp disiplini kayağa yönelik antrenman periyotlaması konularını içerir
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Performans kayakçısının gelişiminde antrenmanın önemi ve ögeleri Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
2 Performans kayakçılarında esneklik antrenmanı; ısınma, soğuma Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
3 Alp kayakçıları için kuvvet çalışmaları; maksimal kuvvet, kuvvette devamlılık Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
4 Alp kayakçıları için kuvvet antrenmanları; çabuk kuvvet, çabuk kuvvette devamlılık, elastiki kuvvet Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
5 Kuvvet gelişimi için direnç antrenmanları Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
6 Kayakta bölgesel (core) antrenman Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
7 Kuvvet ölçüm testleri Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
8 Ara Sınav
9 Sürat bileşeninin alp kayağındaki önemi, Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
10 Süratin ölçümü ve geliştirilmesi; spora özel yöntemler geliştirilebilir mi? Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
11 Alp kayağı için aerobik ve anaerobik dayanıklılık bileşenleri Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
12 Dayanıklılık ölçüm testleri; kayağa özel protokol geliştirilebilir mi? Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
13 Dayanıklılık geliştirme yöntemleri Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
14 Denge ve koordinasyon egzersizlerinin etkisi Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
15 Alp kayağına özel egzersiz ve ölçüm protokollerinin tartışılması Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company.
2 Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics.
3 Açıkada, C., (2018) Antrenman Bilimi, Ankara, Spor Yayın evi
4 Murray, B., Kenny, W., L. (2017)Egzersiz Fizyolojisi Uygulama Klavuzu, Ankara, Spor Yayınevi
5 Le Master, R.(2009) Ultimate Skiing – Master The Techniques Of Great Skiing, Illinoi, Human Kinetics
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projektor, alp kayak ekipmanı, kask, performans labaratuvarı ölçüm araçları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 2 1
3.Laboratuvar Sınavı 1 2
4.Sunum 1 1
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 6 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 11 22
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 1 2
Laboratuvar Sınavı 2 1 2
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 3 3
Yöntemlere ilişkin kayak uygulaması 4 4 16
0
Toplam İş Yükü 177