|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKET CİHAT ÖZER (cihatozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin artistik cimnastiğe özgü alınan bilgi ve beceriler yardımıyla antrenman programı yapmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, artistik jimnastik de haftalı, aylık, yıllık periyotlama yapabilmeli. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Artistik cimnastik ile ilgili 12-16 yaş grubu çocuklarına yönelik farklı aletlerdeki temel kuvvet, esneklik ve denge beceri geliştirme tekniklerini bilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | 12-16 yaş grubu çocuklarına yönelik artistik cimnastik yarışma kuralları hakkında detaylı bilgiye sahip olabilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | 12-16 yaş grubu çocuklarına yönelik uygun özel antrenman programı hazırlayabilmeli |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Günlük, haftalık, aylık, yıllık antrenman programı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seminer konularının belirlenmesi | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
2 | Yıllık antrenman programlarının incelenmesi | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
3 | Aylık antrenman programlarının incelenmesi | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
4 | Haftalık antrenman programlarının incelenmesi | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
5 | Günlük antrenman programlarının incelenmesi | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
6 | Yıllık antrenman programları seminer | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
7 | Aylık antrenman programları seminer | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Haftalık antrenman programları seminer | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
10 | Günlük antrenman programları seminer | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
11 | Yaş grupları (kategorilere) göre antrenman planı | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
12 | Geçiş dönemi antrenman | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
13 | Hazırlık dönemi antrenman | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
14 | Yarışma dönemi antrenman | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
15 | Genel sınava hazırlık | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | D.Mitchell, B.Davis, R.Lopez (2002) Teaching Fundamental Gymnastics Skills, Human Kinetics | |
2 | Turoff, F. (1991). Artistic Gymnastics. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers | |
3 | Werner, P.H. (1994) Teaching Children Gymnastics Becoming a Master Teacher, Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 3 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |