|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
OSMAN DİŞÇEKEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrencilere; Performans oyuncularında fiziksel antrenmanın önemi ve bileşenlerini, badmintonda ısınma, soğuma, esneklik ve kuvvete yönelik çalışmalarını, badmintonda durumsal antrenmanları öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Badminton oyununun fiziksel taleplerini ve bunlara göre performans oyuncularında yapılması gerekli fiziksel antrenmanların önemini ve bileşenlerini bilimeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Performans oyuncularına yönelik yönelik fiziksel testleri bilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Performans oyuncularında kuvvetin, esnekliğin, süratin geliştirilmesine yönelik antrenman prensiplerini ve yöntemlerini bilmeli. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Badminton ile ilgili organizasyon planlayıp gerçekleştirebilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Performans sporcusu gelişiminde fiziksel antrenman bileşenleri, ısınma, soğuma, esneklik ve kuvvet gelişimlerine yönelik antrenman prensipleri, badmintona yönelik durumsal antrenman. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Badminton oyununun analizi ve fiziksel talepleri, Performans oyuncu gelişiminde fiziksel antrenmanın önemi ve bileşenleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
2 | Performans badmintoncularda ısınma, soğuma ve esneklik antrenmanı. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
3 | Performans badmintoncularda core antrenman. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
4 | Performans badmintoncularda core antrenman. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
5 | Performans badmintoncularda gereksinim duyulan kuvvet hareketleri ve testleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
6 | Performans badmintoncularda gereksinim duyulan dayanıklılık ve esneklik hareketleri ve testleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
7 | Performans oyuncularında Durumsal badminton antrenmanları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uzmanlık Spor Dalı ait branşlardaki Teorik Teknik –Taktik Öğretim. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
10 | Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
11 | Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
12 | Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
13 | Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
14 | Uzmanlık dalı teknik taktik konusunun öğrenimi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
15 | Genel sınav hazırlığı. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Badmınton Temel Teknikleri Ve Öğretimi “Salman, S., Salman M.N”, Onay Ajans ,Ankara,1994. | |
2 | Her Yönüyle Badminton, Yard.Doç.Dr İrfan Gülmez, Nüve Yayıncılık, Ankara, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Raket, top |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 6 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 6 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 6 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 6 | 2 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 6 | 1 | 6 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |