Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT466 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT466 Adı: KİTESURF IV Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ileri düzey kitesurf becerilerinin farklı yaş düzeyindeki katılımcılar için öğretim tekniklerinin geliştirilmesini takiben kite sörf katılımı ve sergilenen performansı etkileyen fiziksel, duyuşsal ve sosyal faktörlerin incelenmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kite sörf ileri düzey becerileri öğretebilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Kite sörfü öğretiminde farklı öğretim yöntemleri kullanabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Kitesurf performansını etkileyen bilişsel, duyuşsal ve fiziksel faktörleri analiz edebilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Güvenlik askısına girmeden seyir, rüzgaraltına salto dönüş, bordu alarak geri salto, directional board ile rüzgaraltı dönüş, rüzgaraltı ördek dönüş, rüzgaraltına straplez dönüş, kiteloops, air gybe, Ollie Lien vb. ileri düzey eğitimlerinin özel öğretim yöntemleri kullanımıyla eğitmenliğinin yanı sıra kuvvet, süret, dayanıklılık, esneklik ve koordinasyon gibi biyo-motor özelliklerin, motivasyon ve risk alma gibi psikolojik ve toplumsal alt kültür gibi sosyolojik kite surf performansını etkileyen faktörler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak ileri düzey becerilerin öğretimi: Güvenlik askısına girmeden seyir ve rüzgar altına salto dönüş, bordu alarak geri salto. Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
2 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak ileri düzey becerilerin öğretimi: başkalarını kurtarma Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
3 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak ileri düzey becerilerin öğretimi: directional board ile rüzgaraltı dönüş, rüzgaraltı ördek dönüş, rüzgaraltına straplez dönüş. Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
4 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak ileri düzey becerilerin öğretimi: kiteloop hareketleri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
5 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak ileri düzey becerilerin öğretimi: rüzgaraltına havadan dönüş Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
6 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak ileri düzey becerilerin öğretimi: Ollie yaparak salto ve askısız ağırlık aktarma Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
7 Özel öğretim yöntemleri kullanılarak ileri düzey becerilerin öğretimi: Kite ile yapılacak bireysel ilgi çekici freestyle teknikler Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Kite surf performansını etkileyen biyo-motor faktörlerin analizi: Kuvvet Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
10 Kite surf performansını etkileyen biyo-motor faktörlerin analizi: Sürat ve çeviklik Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
11 Kite surf performansını etkileyen biyo-motor faktörlerin analizi: kuvvet, süret, dayanıklılık, esneklik ve koordinasyon Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
12 Kite surf performansını etkileyen biyo-motor faktörlerin analizi: Dayanıklılık, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
13 Kite surf performansını etkileyen biyo-motor faktörlerin analizi: esneklik ve koordinasyon Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
14 Kite surf performansını etkileyen Psikolojik faktörlerin analizi: Motivasyon, kaygı, risk alma vb. Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
15 Kite surf performansını etkileyen sosyolojik faktörlerin analizi: Sosyalleşme, alt kültürlenme vb. Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kite surf eğitimi klavuzu (20109 T.C. Yelken Federasyonu, Ankara
2 https://kitesurfing-handbook.peterskiteboarding.com/
3 Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company.
4 Holcomb, W.R., (2000). Stretching and Warm up. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 321-342, Champaign IL: Human Kinetics.
5 Spor Eğitiminin Temelleri, Prof.Dr. G.DEMİRHAN, Spor Yayınevi ve Kitabevi-Bağırgan Yayınevi, Ankara 2006.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kite, harnes, tahta, kask, telsiz, data projektör, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 2 1
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 3 1
5.Rapor
6.Seminer 2 1
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 15 90
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 4 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 2 12
       c) Performans Ödevi 2 5 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 1 2
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Kitesurf uygulama kampı 0
0
Toplam İş Yükü 152