|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS)) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RAHŞAN KOLUTEK (rahsan.kolutek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarihsel ve toplumsal süreç içinde toplumun sağlığını ve sağlık sistemlerini etkileyen ekonomik politikaları ve sağlık politikalarını öğrenmesidir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarihsel süreç içerisinde toplum sağlığını etkileyen ekonomik politikaları bilir. |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Dünyada ve Türkiye’deki mevcut sağlık politikalarını bilebilir ve izleyebilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tarihsel süreç içerisinde ekonomik politikalarla sağlık politikaları arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sağlık Politikaları ile ilgili temel kavramlar. Sağlık politikaları nedir? Osmanlı ve 1960 kadar ki dönemde Sağlık Politikaları ( örgütsel, finansal ve insan gücü) 1960-1983 dönemi Sağlık Politikaları ve 5 yıllık kalkınma planları ( örgütsel, finansal ve insan gücü) 1983-2002 dönemi Sağlık Politikaları ve5 yıllık kalkınma planları ( örgütsel, finansal ve insan gücü, 2000 yılında herkese sağlık) 2003 Sağlıkta Dönüşüm Programı ( örgütsel, finansal ve insan gücü) Aile Hekimliği Uygulaması Ara sınav Kamu Hastaneleri Birliği Uygulaması( 663 sayılı KHK) Günümüz Sağlık Sisteminin finansman Politikaları ve Sosyal Güvenlik Sistem Politikaları Avrupa Birliği Sağlık Politikaları Türkiye’nin Sağlık Göstergeleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklaması, Derse Giriş ve Tanışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
2 | Hazırlık, Literatür tarama ve inceleme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
3 | Literatürdeki kaynakların tartışılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
4 | Sağlık Politikaları ile ilgili temel kavramlar. Sağlık politikaları nedir? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
5 | Osmanlı ve 1960 kadar ki dönemde Sağlık Politikaları ( örgütsel, finansal ve insan gücü) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
6 | 1960-1983 dönemi Sağlık Politikaları ve 5 yıllık kalkınma planları ( örgütsel, finansal ve insan gücü) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
7 | 1983-2002 dönemi Sağlık Politikaları ve5 yıllık kalkınma planları ( örgütsel, finansal ve insan gücü, 2000 yılında herkese sağlık) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | 2003 Sağlıkta Dönüşüm Programı ( örgütsel, finansal ve insan gücü) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
10 | Aile Hekimliği Uygulaması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
11 | Kamu Hastaneleri Birliği'nin Uygulanması (663 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
12 | Günümüz Sağlık Sisteminin finansman Politikaları ve Sosyal Güvenlik Sistem Politikaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
13 | Avrupa Birliği Sağlık Politikaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
14 | Türkiye’nin Sağlık Göstergeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
15 | Türkiye’nin Sağlık Göstergelerinin gelişmiş ülkelerle karşılaştırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Boratav K (2004) Türkiye İktisat Tarihi. İmge Kitapevi 2. Makal A. (2002) Türkiye’de çok partili dönemde çalışma ilişkileri. İmge Kitapevi 3. Toplum ve Hekim Dergileri. 4. International Journal of Health Services | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 14 | 70 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 252 |