Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 501 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 501 Adı: MÜZİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM YAKLAŞIM KURAM VE MODELLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders temel olarak öğrencilerin öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini anlamalarına yardımcı olması için düzenlenmiş bir derstir. Bu dersle hedeflenen öğrenme ve öğretme ortamları için farklı bakış açıları kazandırıp farklı düşünme yolları geliştirmeye yardımcı olmaktır. Dersin ana amacı öğrencinin müzik eğitimcisi olarak kariyerine ve gelişimine katkı sağlayacak öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini geliştirmesine yardımcı olup farklı öğrenme ve öğretme ortamları için kendi düşünme yollarını geliştirmesini sağlayarak okul ortamında kullanabilecek ve öğrencilere anlamlı müzik ortamları sunabilecek öğretim becerileri ve teknikleri açısından kaynak oluşturmaktır. Müzik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına giriş yaparak yöntem Nedir konusunu tartışma. Genel Öğretim Yöntemleri ile ilgili bilgiler verme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müzik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, müzik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini tartışır.; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Müzik öğretiminin tarihçesi anlayarak müzik öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının müzik eğitimine yansımalarını tartışır.; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Müzik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunları tanıyarak etkili bir müzik öğretimi için kullanılan özel öğretim yöntem ve tekniklerini tartışır.; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Müzik öğretimine yönelik özel öğretim, yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, kazandırılması gereken müzik bilgileri, müzik becerileri müzik eğitiminden neler bekliyoruz, müzik dersinin amaçları ve bu amaçlar doğrultusunda müzik nasıl öğretilmeli konularında tartışma. Ayrıca Yaparak Yaşayarak öğrenme ilkesini pekiştirici uygulamalı küçük etkinlikler yapma.Müzik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına giriş yaparak yöntem Nedir konusunu tartışma. Genel Öğretim Yöntemleri ile ilgili bilgiler verme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriği ile ilgili konuşma, müzik öğrenme-öğretme yaklaşımları ve özel öğretim yöntemlerine giriş anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
2 Müzik dersinin içeriği, İlköğretim ve orta öğretimde müzik eğitim sistemi ile bağlantılı olarak müzik öğretmeni sınıfta ne yapmalı, kazandırılması gereken müzik bilgileri, müzik becerileri müzik eğitiminden neler bekliyoruz, müzik dersinin amaçları ve bu amaçlar doğrultusunda müzik nasıl öğretilmeli konularında tartışma. Ayrıca Yaparak Yaşayarak öğrenme ilkesini pekiştirici uygulamalı küçük etkinlikler yapma. anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
3 Müzik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına giriş yaparak yöntem Nedir konusunu tartışma. Genel Öğretim Yöntemleri ile ilgili bilgiler verme. anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
4 Özel Öğretim Yöntemlerine (Müzik Öğretim Yöntemleri) giriş ve tarihsel süreç içinde müzik öğretim yöntemleri hakkında konuşma anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
5 Kodaly yöntemi ve felsefesini tanıma. anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
6 Kodaly yönteminde kulanılan teknik ve materyalleri tanıma ve uygulama örnekleri gösterme. Ayrıca Fonomimi çalışması ve ton set egzersizleri yapma anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
7 Orff yaklaşımını, ilkelerini ve Orff enstrümanlarını tanıma. anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
8 Ara Sınav
9 Orff Yaklaşımı ilkelerine yönelik örnekler sunma (tekerlemeler, beden perküsyonu egzersizlerii vb gibi) Ayrıca Tekerleme uygulaması ve beden Perküsyonu uygulamaları yapma anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
10 Dalcroze yaklaşımı, Dalcroze öğretim aşamaları anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
11 Suzuki yaklaşımı ve felsefesi anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
12 Dalcroze, Kodaly ve Orff yaklaşımları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkında tartışma. anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
13 Dinleme eğitimi ve aktif dinleme dersi nasıl yapılmalı, kullanılabilecek materyallerin tanıtımı Ayrıca Dinleme haritaları uygulamaları yapma anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
14 Ses eğitimi, ses gelişimi ve şarkı öğretim metotları, doğru ve temiz söyleme becerisini (dolayısıyla kulağını) geliştirebilmek için yapılması gerekenler Ayrıca Örnek ses ve nefes egzersizleri uygulamaları yapma anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
15 Çoksesliliğe geçiş ve kanon öğretimi ve dönem tekrarı anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Müzik Eğitiminde Öğretim Yaklaşım ve Yöntemleri eğitim yayınevi - Editör Emin Erdem Kaya
2 "Müzik Öğretimi" Bahar Güdek
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları, orff çalgıları, bilgisayar, youtube

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 3 8 24
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 8 16
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 8 24
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 181