|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders temel olarak öğrencilerin öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini anlamalarına yardımcı olması için düzenlenmiş bir derstir. Bu dersle hedeflenen öğrenme ve öğretme ortamları için farklı bakış açıları kazandırıp farklı düşünme yolları geliştirmeye yardımcı olmaktır. Dersin ana amacı öğrencinin müzik eğitimcisi olarak kariyerine ve gelişimine katkı sağlayacak öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini geliştirmesine yardımcı olup farklı öğrenme ve öğretme ortamları için kendi düşünme yollarını geliştirmesini sağlayarak okul ortamında kullanabilecek ve öğrencilere anlamlı müzik ortamları sunabilecek öğretim becerileri ve teknikleri açısından kaynak oluşturmaktır. Müzik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına giriş yaparak yöntem Nedir konusunu tartışma. Genel Öğretim Yöntemleri ile ilgili bilgiler verme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müzik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, müzik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini tartışır.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Müzik öğretiminin tarihçesi anlayarak müzik öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının müzik eğitimine yansımalarını tartışır.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Müzik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunları tanıyarak etkili bir müzik öğretimi için kullanılan özel öğretim yöntem ve tekniklerini tartışır.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Müzik öğretimine yönelik özel öğretim, yöntem ve teknikleri kullanır. |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği, kazandırılması gereken müzik bilgileri, müzik becerileri müzik eğitiminden neler bekliyoruz, müzik dersinin amaçları ve bu amaçlar doğrultusunda müzik nasıl öğretilmeli konularında tartışma. Ayrıca Yaparak Yaşayarak öğrenme ilkesini pekiştirici uygulamalı küçük etkinlikler yapma.Müzik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına giriş yaparak yöntem Nedir konusunu tartışma. Genel Öğretim Yöntemleri ile ilgili bilgiler verme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriği ile ilgili konuşma, müzik öğrenme-öğretme yaklaşımları ve özel öğretim yöntemlerine giriş | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
2 | Müzik dersinin içeriği, İlköğretim ve orta öğretimde müzik eğitim sistemi ile bağlantılı olarak müzik öğretmeni sınıfta ne yapmalı, kazandırılması gereken müzik bilgileri, müzik becerileri müzik eğitiminden neler bekliyoruz, müzik dersinin amaçları ve bu amaçlar doğrultusunda müzik nasıl öğretilmeli konularında tartışma. Ayrıca Yaparak Yaşayarak öğrenme ilkesini pekiştirici uygulamalı küçük etkinlikler yapma. | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
3 | Müzik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına giriş yaparak yöntem Nedir konusunu tartışma. Genel Öğretim Yöntemleri ile ilgili bilgiler verme. | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
4 | Özel Öğretim Yöntemlerine (Müzik Öğretim Yöntemleri) giriş ve tarihsel süreç içinde müzik öğretim yöntemleri hakkında konuşma | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
5 | Kodaly yöntemi ve felsefesini tanıma. | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
6 | Kodaly yönteminde kulanılan teknik ve materyalleri tanıma ve uygulama örnekleri gösterme. Ayrıca Fonomimi çalışması ve ton set egzersizleri yapma | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
7 | Orff yaklaşımını, ilkelerini ve Orff enstrümanlarını tanıma. | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orff Yaklaşımı ilkelerine yönelik örnekler sunma (tekerlemeler, beden perküsyonu egzersizlerii vb gibi) Ayrıca Tekerleme uygulaması ve beden Perküsyonu uygulamaları yapma | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
10 | Dalcroze yaklaşımı, Dalcroze öğretim aşamaları | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
11 | Suzuki yaklaşımı ve felsefesi | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
12 | Dalcroze, Kodaly ve Orff yaklaşımları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkında tartışma. | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
13 | Dinleme eğitimi ve aktif dinleme dersi nasıl yapılmalı, kullanılabilecek materyallerin tanıtımı Ayrıca Dinleme haritaları uygulamaları yapma | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
14 | Ses eğitimi, ses gelişimi ve şarkı öğretim metotları, doğru ve temiz söyleme becerisini (dolayısıyla kulağını) geliştirebilmek için yapılması gerekenler Ayrıca Örnek ses ve nefes egzersizleri uygulamaları yapma | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
15 | Çoksesliliğe geçiş ve kanon öğretimi ve dönem tekrarı | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, soru cevap, ritm tutma, tempo tutma,enstruman çalma, şarkı söyleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Müzik Eğitiminde Öğretim Yaklaşım ve Yöntemleri eğitim yayınevi - Editör Emin Erdem Kaya | |
2 | "Müzik Öğretimi" Bahar Güdek | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları, orff çalgıları, bilgisayar, youtube |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |