|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| 1) Eğitim Müziği dağarında yer alan Piyano Eşlikli Eğitim Müziği Şarkılarının Piyano ile seslendirilmesi ve çözümlenmesi, 2) Eğitim Müziği dağarında yer alan Eğitim Müziği Şarkılarına Piyano eşliği yazılması amaçlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Armoni bilgilerini pekiştirebilir |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Okul şarkılarının armonik yapısını analiz edebilir. |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Okul şarkılarına eşlik edebilme becerilerini ilerletebilir. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | 7li ve 9lu akor bağlanışlarını kullanabilme becerisini geliştirebilir. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1. Seçilen Piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, Form ve Armonik Analizlerinin yapılması. 2. Seçilen Eğitim Müziği Şarkılarına Piyano Eşliği yazma ve seslendirme çalışmaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 2 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 3 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 4 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 5 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 6 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 7 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 10 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 11 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 12 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 13 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 14 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 15 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Okul Şarkıları için Piyanoda Eşlik Analiz - Yöntem ve Uygulamalar Ozan Eroy, Engin Gürpınar | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| piyano, ders kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 10 | 7 | 70 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
| Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 174 | ||