|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
1) Eğitim Müziği dağarında yer alan Piyano Eşlikli Eğitim Müziği Şarkılarının Piyano ile seslendirilmesi ve çözümlenmesi, 2) Eğitim Müziği dağarında yer alan Eğitim Müziği Şarkılarına Piyano eşliği yazılması amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Armoni bilgilerini pekiştirebilir |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Okul şarkılarının armonik yapısını analiz edebilir. |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Okul şarkılarına eşlik edebilme becerilerini ilerletebilir. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | 7li ve 9lu akor bağlanışlarını kullanabilme becerisini geliştirebilir. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Seçilen Piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, Form ve Armonik Analizlerinin yapılması. 2. Seçilen Eğitim Müziği Şarkılarına Piyano Eşliği yazma ve seslendirme çalışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
2 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
3 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
4 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
5 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
6 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
7 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Belirlenen piyano eşlikli eğitim müziği eserinin icrası, form ve armonik analizinin yapılması. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
10 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
11 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
12 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
13 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
14 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
15 | Belirlenen ezgiye piyano eşliği yazma ve icra etme. | enstruman çalma, uygulama yöntemi, beceri geliştirme çalışması, düzey geliştirme çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Okul Şarkıları için Piyanoda Eşlik Analiz - Yöntem ve Uygulamalar Ozan Eroy, Engin Gürpınar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
piyano, ders kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 10 | 7 | 70 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |