Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 507 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 507 Adı: EĞİTİM MÜZİĞİ BESTELEME TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eğitim müziği amaçlı ezgiler ve şarkılar yazabilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim müziği bestelemeye ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Soru ve Cevap cümlesi yazar. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Derste öğrendiklerinden yola çıkarak sözlü ve sözsüz okul şarkısı yazar. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Okul şarkılarına ikinci sesin nasıl yazılacağını bilir ve uygular. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Motif ve cümle yazma, çocuk şarkıları ve küçük şarkı formlarının incelenmesi, bu formlarda sözsüz ezgilerin yazılması. Prozodi kuralları, sözlü şarkılar yazma, çalgı eğitimine yönelik alıştırma, etüt ve ezgi yazma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim müziğinin müzik eğitimindeki yeri ve öğretmen kılavuz kitaplarının bu bağlamda analizi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
2 Her eğitim kademesinden eğitim müziği örneklerinin prozodi, konu yönelimi, çok seslendirme yönünden analiz etme Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
3 Eğitim müziğine uygun okul öncesi yaş grubu için okul şarkısı besteleme teknikleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
4 Eğitim müziğine uygun ilkokul yaş grubu için okul şarkısı besteleme teknikleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
5 Eğitim müziğine uygun ortaokul yaş grubu için okul şarkısı besteleme teknikleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
6 Eğitim müziğine uygun lise yaş grubu için okul şarkısı (gençlik şarkısı) besteleme teknikleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
7 Okul şarkılarına piyano eşlik yazma teknikleri ve ders kapsamında yaratılmış şarkılara piyano eşlik yazma teknikleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
8 Ara Sınav
9 Eğitim müziğine uygun okul öncesi yaş grubuna çalgı müziği besteleme teknikleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
10 Eğitim müziğine uygun ilkokul yaş grubuna çalgı müziği besteleme teknikleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
11 Eğitim müziğine uygun ortaokul yaş grubuna çalgı müziği besteleme teknikleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
12 Eğitim müziğine uygun lise yaş grubuna çalgı müziği besteleme teknikleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
13 Çalgı müziğine piyano eşlik yazma teknikleri ve ders kapsamında yaratılmış okul çalgı müziği parçalarına piyano eşlik yazma teknikleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
14 Çalgı müziğine piyano eşlik yazma teknikleri ve ders kapsamında yaratılmış okul çalgı müziği parçalarına piyano eşlik yazma teknikleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
15 ğitim müziğinde güncel yaklaşımlar ve popüler kültürün eğitim müziğine etkilerini değerlendirme Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sağer, T., Albuz, A. (2008) “Eğitim müziği besteleme teknikleri
2 Cangal, N. (1976)” Müzik Formları”
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
çocuk şarkıları kitapları, müzik defteri, tahta, kalem, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 4 20
       c) Performans Ödevi 9 9 81
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 5 20
Sözlü Sınav 3 5 15
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180