|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eğitim müziği amaçlı ezgiler ve şarkılar yazabilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim müziği bestelemeye ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Soru ve Cevap cümlesi yazar. |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Derste öğrendiklerinden yola çıkarak sözlü ve sözsüz okul şarkısı yazar. |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Okul şarkılarına ikinci sesin nasıl yazılacağını bilir ve uygular. |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Motif ve cümle yazma, çocuk şarkıları ve küçük şarkı formlarının incelenmesi, bu formlarda sözsüz ezgilerin yazılması. Prozodi kuralları, sözlü şarkılar yazma, çalgı eğitimine yönelik alıştırma, etüt ve ezgi yazma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitim müziğinin müzik eğitimindeki yeri ve öğretmen kılavuz kitaplarının bu bağlamda analizi | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
2 | Her eğitim kademesinden eğitim müziği örneklerinin prozodi, konu yönelimi, çok seslendirme yönünden analiz etme | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
3 | Eğitim müziğine uygun okul öncesi yaş grubu için okul şarkısı besteleme teknikleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
4 | Eğitim müziğine uygun ilkokul yaş grubu için okul şarkısı besteleme teknikleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
5 | Eğitim müziğine uygun ortaokul yaş grubu için okul şarkısı besteleme teknikleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
6 | Eğitim müziğine uygun lise yaş grubu için okul şarkısı (gençlik şarkısı) besteleme teknikleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
7 | Okul şarkılarına piyano eşlik yazma teknikleri ve ders kapsamında yaratılmış şarkılara piyano eşlik yazma teknikleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitim müziğine uygun okul öncesi yaş grubuna çalgı müziği besteleme teknikleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
10 | Eğitim müziğine uygun ilkokul yaş grubuna çalgı müziği besteleme teknikleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
11 | Eğitim müziğine uygun ortaokul yaş grubuna çalgı müziği besteleme teknikleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
12 | Eğitim müziğine uygun lise yaş grubuna çalgı müziği besteleme teknikleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
13 | Çalgı müziğine piyano eşlik yazma teknikleri ve ders kapsamında yaratılmış okul çalgı müziği parçalarına piyano eşlik yazma teknikleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
14 | Çalgı müziğine piyano eşlik yazma teknikleri ve ders kapsamında yaratılmış okul çalgı müziği parçalarına piyano eşlik yazma teknikleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
15 | ğitim müziğinde güncel yaklaşımlar ve popüler kültürün eğitim müziğine etkilerini değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Uygulama yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sağer, T., Albuz, A. (2008) “Eğitim müziği besteleme teknikleri | |
2 | Cangal, N. (1976)” Müzik Formları” | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çocuk şarkıları kitapları, müzik defteri, tahta, kalem, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 9 | 9 | 81 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Sözlü Sınav | 3 | 5 | 15 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |