|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Anadal eğitiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak ileri düzeyde eserler çalabilmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi,seçtiği anadal çalgısının öğretimi konusunda ileri düzeyde donanıma sahip olmayı ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında ileri düzeyde etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İleri düzeyde çalmaya ilişkin teknik ve yorumlama becerisine sahip olabilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Sonat ve konçerto formunda yazılmış eserleri seslendirebilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Düzeyine uygun seçkin eserleri içeren bir konser repertuarı oluşturabilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Konser etkinliklerinde seslendirme-yorumlama becerisi kazanabilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İleri teknik seviyeleri içeren sol el (parmak) ve sağ el (parmak) çalışmaları, enstrumanın seslendirme-yorumlamasının Barok ve Klasik dönem özelliklerine yönelik olarak teknik ve müziksel açılardan incelen çalgı eğitiminde yer alan temel materyallerin (metot, eser..) teknik ve müziksel analizleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İleri düzeyde çalmaya ilişkin teknik ve yorumlama becerisi, temel ilkeler, yaklaşımlar I | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 2 | İleri düzey sol ve sağ el becerilerini geliştirici egzersiz, etüt ve performansa yönelik çalışmalar. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 3 | İleri düzey tekniğini geliştirici egzersiz, etüt ve uygulamalar. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 4 | her iki eli geliştirici egzersiz çalışmaları-I | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 5 | Romantik dönem- stil özellikleri. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 6 | Romantik dönem eser analizleri. Romantik dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirme çalışmaları. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 7 | Çağdaş dönem- stil özellikleri. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çağdaş dönem ve Türk bestecilerin eserlerinin analizi. Çağdaş dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirme çalışmaları. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 10 | Topluluk Önünde Seslendirme-Yorumlama-I | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 11 | Okul eğitim müziklerini çalgısına uyarlama. Düzenleme-Seslendirme çalışmaları. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 12 | Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 13 | Repertuvar tanıma çalışmaları. Seslendirme-yorumlama. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 14 | Çalgı Öğretme Yöntemleri (Pedagojisi) | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 15 | Repertuar Çalışmaları I | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Barok, Klasik ve Romantik döneme ait çeşitli eserler | |
| 2 | barok,klasik ve romantik döeneme ait etüt kitapları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| enstruman, literatür kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 9 | 45 |
| c) Performans Ödevi | 10 | 9 | 90 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||