Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 509 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 509 Adı: ANADAL EĞİTİMİ I Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Anadal eğitiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak ileri düzeyde eserler çalabilmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi,seçtiği anadal çalgısının öğretimi konusunda ileri düzeyde donanıma sahip olmayı ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında ileri düzeyde etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İleri düzeyde çalmaya ilişkin teknik ve yorumlama becerisine sahip olabilme.; PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Sonat ve konçerto formunda yazılmış eserleri seslendirebilme.; PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Düzeyine uygun seçkin eserleri içeren bir konser repertuarı oluşturabilme.; PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Konser etkinliklerinde seslendirme-yorumlama becerisi kazanabilme.; PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İleri teknik seviyeleri içeren sol el (parmak) ve sağ el (parmak) çalışmaları, enstrumanın seslendirme-yorumlamasının Barok ve Klasik dönem özelliklerine yönelik olarak teknik ve müziksel açılardan incelen çalgı eğitiminde yer alan temel materyallerin (metot, eser..) teknik ve müziksel analizleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İleri düzeyde çalmaya ilişkin teknik ve yorumlama becerisi, temel ilkeler, yaklaşımlar I Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
2 İleri düzey sol ve sağ el becerilerini geliştirici egzersiz, etüt ve performansa yönelik çalışmalar. Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
3 İleri düzey tekniğini geliştirici egzersiz, etüt ve uygulamalar. Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
4 her iki eli geliştirici egzersiz çalışmaları-I Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
5 Romantik dönem- stil özellikleri. Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
6 Romantik dönem eser analizleri. Romantik dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirme çalışmaları. Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
7 Çağdaş dönem- stil özellikleri. Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
8 Ara Sınav
9 Çağdaş dönem ve Türk bestecilerin eserlerinin analizi. Çağdaş dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirme çalışmaları. Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
10 Topluluk Önünde Seslendirme-Yorumlama-I Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
11 Okul eğitim müziklerini çalgısına uyarlama. Düzenleme-Seslendirme çalışmaları. Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
12 Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
13 Repertuvar tanıma çalışmaları. Seslendirme-yorumlama. Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
14 Çalgı Öğretme Yöntemleri (Pedagojisi) Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
15 Repertuar Çalışmaları I Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Barok, Klasik ve Romantik döneme ait çeşitli eserler
2 barok,klasik ve romantik döeneme ait etüt kitapları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
enstruman, literatür kitapları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 9 45
       c) Performans Ödevi 10 9 90
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 3 5 15
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180