|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Anadal eğitiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak ileri düzeyde eserler çalabilmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi,seçtiği anadal çalgısının öğretimi konusunda ileri düzeyde donanıma sahip olmayı ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında ileri düzeyde etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İleri düzeyde çalmaya ilişkin teknik ve yorumlama becerisine sahip olabilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Sonat ve konçerto formunda yazılmış eserleri seslendirebilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Düzeyine uygun seçkin eserleri içeren bir konser repertuarı oluşturabilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Konser etkinliklerinde seslendirme-yorumlama becerisi kazanabilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İleri teknik seviyeleri içeren sol el (parmak) ve sağ el (parmak) çalışmaları, enstrumanın seslendirme-yorumlamasının Barok ve Klasik dönem özelliklerine yönelik olarak teknik ve müziksel açılardan incelen çalgı eğitiminde yer alan temel materyallerin (metot, eser..) teknik ve müziksel analizleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İleri düzeyde çalmaya ilişkin teknik ve yorumlama becerisi, temel ilkeler, yaklaşımlar I | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
2 | İleri düzey sol ve sağ el becerilerini geliştirici egzersiz, etüt ve performansa yönelik çalışmalar. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
3 | İleri düzey tekniğini geliştirici egzersiz, etüt ve uygulamalar. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
4 | her iki eli geliştirici egzersiz çalışmaları-I | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
5 | Romantik dönem- stil özellikleri. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
6 | Romantik dönem eser analizleri. Romantik dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirme çalışmaları. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
7 | Çağdaş dönem- stil özellikleri. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çağdaş dönem ve Türk bestecilerin eserlerinin analizi. Çağdaş dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirme çalışmaları. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
10 | Topluluk Önünde Seslendirme-Yorumlama-I | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
11 | Okul eğitim müziklerini çalgısına uyarlama. Düzenleme-Seslendirme çalışmaları. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
12 | Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
13 | Repertuvar tanıma çalışmaları. Seslendirme-yorumlama. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
14 | Çalgı Öğretme Yöntemleri (Pedagojisi) | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
15 | Repertuar Çalışmaları I | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Barok, Klasik ve Romantik döneme ait çeşitli eserler | |
2 | barok,klasik ve romantik döeneme ait etüt kitapları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
enstruman, literatür kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 9 | 45 |
c) Performans Ödevi | 10 | 9 | 90 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 3 | 5 | 15 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |