|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrenciler, toplu çalma teknikleri ile alıştırmaları, değişik dönem ve üsluplarda Türk ve dünya müziğinden eserleri çalma, okul müziği örneklerini seslendirme, orkestra/oda müziği literatürü ile birlikte müzik yapma yöntem ve tekniklerini öğrenirler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oda Müziği ile ilgili temel bilgileri öğrenir. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Düzeyine Uygun Oda Müziği repertuvarının seslendirilmesi ve müziksel yapısına ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Oda müziği eserlerini, bulunduğu dönem karakteriyle seslendirebilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Eseri, döneminin yansıttığı karakter ve nüans özellikleriyle seslendirebilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Orkestra ile ilgili, Çağdaş Türk Müziği ve Evrensel müzik eserlerinden bir dağarcık oluşturma. Çağdaş Türk müziği eserlerinden örnekleri çalışma. Oda müziği topluluklarını yönetmek için gerekli özellikleri uygulama. Düzeye uygun eserlerin seslendirilmesi sırasında yönetim uygulamaları yapma.Kuramsal bilgiler, birlikte seslendirme yöntem ve teknikleri öğretim üyesi tarafından anlatılacak, farklı çalgı topluluklarına ve dönem özelliklerine göre seslendirme-yorumlama ve stil özelliklerine yönelik yapılacak olan çalışmalarda ise öğrencilerin araştırma ödevleri hazırlamaları istenecek, repertuvar oluşturulması ve incelenmesi aşaması da öğrencilerle birlikte ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Orkestra ve birlikte seslendirme hakkında temel bilgilerin öğretimi, | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
2 | Orkestrasyon ve oda müziği ile ilgili temel kavramların öğretimi | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
3 | Türk ve dünya literatüründen uygun oda müziği eserlerinin incelenmesi-1 | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
4 | Türk ve dünya literatüründen uygun oda müziği eserlerinin incelenmesi-2 | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
5 | Oda müziği topluluklarını yönetmek için gerekli özellikleri uygulama, | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
6 | Düzeye uygun eserlerin seslendirilmesi sırasında yönetim denemeleri yapma | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
7 | Oda müziği edebiyatının çağlar boyu gelişimi ve 20.yüzyıl oda müziği yapıtlarının tanıtılması | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klasik ve folklorik türleriyle Türk müziği ve Batı müziği arasındaki fark ve benzerliklerin incelenmesi | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
10 | Orkestra ile ilgili, Çağdaş Türk Müziği ve Evrensel müzik eserlerinden bir dağarcık oluşturma-1 | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
11 | Orkestra ile ilgili, Çağdaş Türk Müziği ve Evrensel müzik eserlerinden bir dağarcık oluşturma-2 | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
12 | Türk ve dünya müziklerinden alınan örnek eserleri, ses özelliklerine ve düzeylerine uygun olarak çalma-1 | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
13 | Türk ve dünya müziklerinden alınan örnek eserleri, ses özelliklerine ve düzeylerine uygun olarak çalma-2 | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
14 | Türk ve dünya müziklerinden alınan örnek eserleri, ses özelliklerine ve düzeylerine uygun olarak çalma-3 | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
15 | Çalışılan repertuar ile konserler ve dinletiler düzenleme. | enstruman çalma, ritm tutma, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Orkestra ve Oda Müziği Alanında Yazılmış Olan Evrensel ve Çağdaş Türk Müziği Eserleri. | |
2 | Süleyman TARMAN, Yakup KIVRAK, Gençlik Orkestraları için Dağarcık: Türk Bestecilerinden Eserler ve Düzenlemeler, | |
3 | Selçuk BİLGİN, Gürsan SARAÇ, Orkestra Albümü-1,2 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
yaylı sazlar, telli çalgılar, üflemeli çalgılar,vurmalılar, eser notaları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 13 | 9 | 117 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |