|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders sosyal bilimler ve özelde eğitim bilimleri alanında kullanılan parametrik ve nonparametrik istatistik tekniklerini tanıtarak veriler üzerinde uygulamalar yapma ve yorumlama becerisi kazandırır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim araştırmaları için gerekli temel istatistik tekniklerini bilir |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Parametrik ve nonparametrik testleri kavrar |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Tanımlayıcı istatistiklerin kullanımını bilir |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitim araştırmaları için gerekli temel istatistik teknikleri, veri girme ve kodlama, tanımlayıcı istatistiklerin kullanımı ve özetlenmesi, yüzde stantdart puanlar normal dağılım örneklem dağılımı ve merkezi limit teoremi, korelasyon ve basit doğrusal regrasyon analizi, bir veya iki örneklem için hipotez testleri, z,t, F, ki-kare dağılımları, tek veya çift yönlü varyans analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Program hakkında görüşme ve ölçme ile ilgili temel kavramlar (değişken, , ölçme, ölçek, değerlendirme) | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
2 | Gruplandırılmış verilerde standart sapma ve aritmetik ortalama hesaplama. Z ve T puanı hesaplama. Madde analizi, madde ayırt edicilik gücü, KR20 güvenirlik hesaplamaları. | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
3 | SPSS programının ana komutlarının tanıtımı ve betimsel istatistikler. | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
4 | Hipotez testi, basit doğrusal korelasyon teknikleri, kısmi korelasyon katsayısı. | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
5 | İlişkisiz ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması (t-testi, tek faktörlü iki faktörlü ANOVA) | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
6 | İlişkili ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması (t-testi, tek faktörlü ANOVA) | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
7 | Basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
10 | Karışık ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması, iki faktörlü ANOVA, tek faktörlü ANCOVA | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
11 | Karışık ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması, iki faktörlü ANOVA, tek faktörlü ANCOVA | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
12 | Parametrik olmayan istatistikler (Ki-kare, Mann Whitney U-Testi, Kruskal Wallis H-testi) | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
13 | Parametrik olmayan istatistikler (Kay-kare, Mann Whitney U-Testi, Kruskal Wallis H-testi) | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
14 | Ölçek geliştirmede kullanılan istatistiksel teknikler (madde analizi, açımlayıcı faktör analizi) | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
15 | Ölçek geliştirmede kullanılan istatistiksel teknikler (madde analizi, açımlayıcı faktör analizi) | örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Büyüköztürk, Ş. (2009). Kalaycı, Ş. (2009). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
yazı tahtası, bilgisayar, ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Sözlü Sınav | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 5 | 20 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |