Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 515 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 515 Adı: DRAMA EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı katılımcılara, dramanın ilköğretimde ve ortaöğretimde içerik öğretiminde bir yöntem olarak nasıl kullanılacağına ilişkin farkındalık kazandırılması, katılımcıların dramanın içerik öğretiminde kullanımına ilişkin uygulamalar yapmasının sağlanması ve bu uygulamaların süpervizyon yapılarak incelenmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 dramanın tanıtımı, tarihçesi ve eğitimdeki rolünü açıklama PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-15 Müzik alanına ilişkin eleştirel düşünme yetisine ve fikir üretme yeteneğine sahip olma.
PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 dramada oyunun yeri ve önemini açıklama PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Dramanın aşamaları ve tekniklerini kullanma PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Öğretim yöntemi olarak yaratıcı drama kullanma PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dersin ve dramanın tanıtımı, dramanın tarihçesi ve eğitimdeki rolü, dramada oyunun yeri ve önemi, Oyun kuramları, Drama aşamaları, Drama teknikleri, Dramada değerlendirme, Öğretim yöntemi olarak drama kullanımı,öğrencilerin hazırladıkları etkinliklerin izlenmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 dramanın tanıtımı, tarihçesi ve eğitimdeki rolü Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
2 dramada oyunun yeri ve önemi, Oyun kuramları Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
3 Drama aşamaları, teknikleri Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
4 Drama aşamaları, teknikleri Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
5 Drama aşamaları, teknikleri Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
6 Drama aşamaları, teknikleri Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
7 Drama aşamaları, teknikleri Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
8 Ara Sınav
9 Öğretim yöntemi olarak drama kullanımı Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
10 Öğrencilerin drama kullanarak hazırladıkları programların uygulanması Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
11 Öğrencilerin drama kullanarak hazırladıkları programların uygulanması Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
12 Öğrencilerin drama kullanarak hazırladıkları programların uygulanması Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
13 Öğrencilerin drama kullanarak hazırladıkları programların uygulanması Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
14 Öğrencilerin drama kullanarak hazırladıkları programların uygulanması Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
15 Genel Değerlendirme Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tülay Üstündağ (2000). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: PegemAYayıncılık
2 H. Ömer Adıgüzel (2002). Yaratıcı Drama.Ankara: Naturel
3 Berka Özdoğan (1997). Çocuk ve Oyun. Ankara: Anı Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları, oyuna göre uygun olan malzemeler, araç gereçler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 4 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 4 20
       c) Performans Ödevi 6 4 24
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 5 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 6 4 24
Sözlü Sınav 2 5 10
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 176