|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı katılımcılara, dramanın ilköğretimde ve ortaöğretimde içerik öğretiminde bir yöntem olarak nasıl kullanılacağına ilişkin farkındalık kazandırılması, katılımcıların dramanın içerik öğretiminde kullanımına ilişkin uygulamalar yapmasının sağlanması ve bu uygulamaların süpervizyon yapılarak incelenmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | dramanın tanıtımı, tarihçesi ve eğitimdeki rolünü açıklama |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-15 Müzik alanına ilişkin eleştirel düşünme yetisine ve fikir üretme yeteneğine sahip olma. PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | dramada oyunun yeri ve önemini açıklama |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Dramanın aşamaları ve tekniklerini kullanma |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Öğretim yöntemi olarak yaratıcı drama kullanma |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin ve dramanın tanıtımı, dramanın tarihçesi ve eğitimdeki rolü, dramada oyunun yeri ve önemi, Oyun kuramları, Drama aşamaları, Drama teknikleri, Dramada değerlendirme, Öğretim yöntemi olarak drama kullanımı,öğrencilerin hazırladıkları etkinliklerin izlenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | dramanın tanıtımı, tarihçesi ve eğitimdeki rolü | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
2 | dramada oyunun yeri ve önemi, Oyun kuramları | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
3 | Drama aşamaları, teknikleri | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
4 | Drama aşamaları, teknikleri | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
5 | Drama aşamaları, teknikleri | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
6 | Drama aşamaları, teknikleri | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
7 | Drama aşamaları, teknikleri | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretim yöntemi olarak drama kullanımı | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
10 | Öğrencilerin drama kullanarak hazırladıkları programların uygulanması | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
11 | Öğrencilerin drama kullanarak hazırladıkları programların uygulanması | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
12 | Öğrencilerin drama kullanarak hazırladıkları programların uygulanması | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
13 | Öğrencilerin drama kullanarak hazırladıkları programların uygulanması | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
14 | Öğrencilerin drama kullanarak hazırladıkları programların uygulanması | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
15 | Genel Değerlendirme | Grup Çalışması İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma Ritm Tutma Rol Yapma Drama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tülay Üstündağ (2000). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: PegemAYayıncılık | |
2 | H. Ömer Adıgüzel (2002). Yaratıcı Drama.Ankara: Naturel | |
3 | Berka Özdoğan (1997). Çocuk ve Oyun. Ankara: Anı Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları, oyuna göre uygun olan malzemeler, araç gereçler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 4 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 6 | 4 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 4 | 24 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |