|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye’de müzik eğitimi alanında program geliştirme, tarihsel süreç, müzik eğitim programlarının analizi, değerlendirilmesi ve alana özgü çağdaş ilkelerle program geliştirme çalışmaları yapmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müzik eğitiminde program geliştirme ile ilgili temel bilgi ve donanıma sahip olabilme.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Müzik eğitim programının öğelerini tanıyıp, analiz edebilme.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Müzik eğitiminde öğretim programı hazırlayabilme.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Müzik Eğitiminin Farklı Alanlarında Program analizi yapabilme.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Program hazırlama projesi oluşturabilme.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzik Eğitiminde Program Geliştirme, Giriş, Tanımlar Müzik Eğitiminin Özellikli Alanlarında Program Hazırlama, değerlendirme, deneme, sunum, tartışma, değerlendirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müzik Eğitiminde Program Geliştirme, Giriş, Tanımlar | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
2 | Müzik Eğitimi ve Program | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
3 | Müzik Eğitim Programı – Alt Ögeler | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
4 | Müzik Eğitiminde Program Geliştirme Evreleri | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
5 | Müzik Eğitiminde Program Hazırlama | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
6 | Müzik Eğitiminde Program Deneme | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
7 | Müzik Eğitiminde Program Değerlendirme | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ülkemizde Müzik Eğitimi Alanında Program Geliştirmenin Tarihçesi | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
10 | Yapılmış Programların İncelenmesi (İlköğretim Programları) | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
11 | Yapılmış Programların İncelenmesi (Ortaöğretim Programları) | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
12 | Yapılmış Programların İncelenmesi (Üniversitelerde Yeni Yapılanmaya İlişkin Problemler) | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
13 | Program Hazırlama Projesi | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
14 | Müzik Eğitiminin Özellikli Alanlarında Program Hazırlama | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
15 | Sunum, Tartışma, Değerlendirme | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Selahattin Ertürk, Eğitimde Program Geliştirme, Meteksan, Ankara, 1993. | |
2 | Münire Erden, Eğitimde Program Değerlendirme, Pegem Yayınları, 1993. | |
3 | Fatma Varış, Eğitimde Program Geliştirme, Ankara Üniversitesi, 1978. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 7 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 7 | 28 |
Sözlü Sınav | 3 | 7 | 21 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |