Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 516 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 516 Adı: MÜZİK EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkiye’de müzik eğitimi alanında program geliştirme, tarihsel süreç, müzik eğitim programlarının analizi, değerlendirilmesi ve alana özgü çağdaş ilkelerle program geliştirme çalışmaları yapmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müzik eğitiminde program geliştirme ile ilgili temel bilgi ve donanıma sahip olabilme.; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Müzik eğitim programının öğelerini tanıyıp, analiz edebilme.; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Müzik eğitiminde öğretim programı hazırlayabilme.; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Müzik Eğitiminin Farklı Alanlarında Program analizi yapabilme.; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Program hazırlama projesi oluşturabilme.; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Müzik Eğitiminde Program Geliştirme, Giriş, Tanımlar Müzik Eğitiminin Özellikli Alanlarında Program Hazırlama, değerlendirme, deneme, sunum, tartışma, değerlendirme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müzik Eğitiminde Program Geliştirme, Giriş, Tanımlar Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
2 Müzik Eğitimi ve Program Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
3 Müzik Eğitim Programı – Alt Ögeler Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
4 Müzik Eğitiminde Program Geliştirme Evreleri Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
5 Müzik Eğitiminde Program Hazırlama Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
6 Müzik Eğitiminde Program Deneme Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
7 Müzik Eğitiminde Program Değerlendirme Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
8 Ara Sınav
9 Ülkemizde Müzik Eğitimi Alanında Program Geliştirmenin Tarihçesi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
10 Yapılmış Programların İncelenmesi (İlköğretim Programları) Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
11 Yapılmış Programların İncelenmesi (Ortaöğretim Programları) Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
12 Yapılmış Programların İncelenmesi (Üniversitelerde Yeni Yapılanmaya İlişkin Problemler) Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
13 Program Hazırlama Projesi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
14 Müzik Eğitiminin Özellikli Alanlarında Program Hazırlama Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
15 Sunum, Tartışma, Değerlendirme Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Selahattin Ertürk, Eğitimde Program Geliştirme, Meteksan, Ankara, 1993.
2 Münire Erden, Eğitimde Program Değerlendirme, Pegem Yayınları, 1993.
3 Fatma Varış, Eğitimde Program Geliştirme, Ankara Üniversitesi, 1978.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 7 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 7 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 7 28
Sözlü Sınav 3 7 21
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 177