|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkiye’de müzik eğitimi alanında program geliştirme, tarihsel süreç, müzik eğitim programlarının analizi, değerlendirilmesi ve alana özgü çağdaş ilkelerle program geliştirme çalışmaları yapmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Müzik eğitiminde program geliştirme ile ilgili temel bilgi ve donanıma sahip olabilme.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Müzik eğitim programının öğelerini tanıyıp, analiz edebilme.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Müzik eğitiminde öğretim programı hazırlayabilme.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Müzik Eğitiminin Farklı Alanlarında Program analizi yapabilme.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-5 | Program hazırlama projesi oluşturabilme.; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Müzik Eğitiminde Program Geliştirme, Giriş, Tanımlar Müzik Eğitiminin Özellikli Alanlarında Program Hazırlama, değerlendirme, deneme, sunum, tartışma, değerlendirme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Müzik Eğitiminde Program Geliştirme, Giriş, Tanımlar | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 2 | Müzik Eğitimi ve Program | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 3 | Müzik Eğitim Programı – Alt Ögeler | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 4 | Müzik Eğitiminde Program Geliştirme Evreleri | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 5 | Müzik Eğitiminde Program Hazırlama | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 6 | Müzik Eğitiminde Program Deneme | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 7 | Müzik Eğitiminde Program Değerlendirme | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ülkemizde Müzik Eğitimi Alanında Program Geliştirmenin Tarihçesi | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 10 | Yapılmış Programların İncelenmesi (İlköğretim Programları) | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 11 | Yapılmış Programların İncelenmesi (Ortaöğretim Programları) | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 12 | Yapılmış Programların İncelenmesi (Üniversitelerde Yeni Yapılanmaya İlişkin Problemler) | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 13 | Program Hazırlama Projesi | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 14 | Müzik Eğitiminin Özellikli Alanlarında Program Hazırlama | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 15 | Sunum, Tartışma, Değerlendirme | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması program hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Selahattin Ertürk, Eğitimde Program Geliştirme, Meteksan, Ankara, 1993. | |
| 2 | Münire Erden, Eğitimde Program Değerlendirme, Pegem Yayınları, 1993. | |
| 3 | Fatma Varış, Eğitimde Program Geliştirme, Ankara Üniversitesi, 1978. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitapları, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 7 | 42 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 7 | 28 |
| Sözlü Sınav | 3 | 7 | 21 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 177 | ||