|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Türk müzik kültürü içinde bir alan eğitimi olarak müzik eğitiminin tarihsel gelişimini bilmek; içinde bulunduğu durumu ve sorunlarını açıklayarak geleceğe yönelik yapılacak planlara ilişkin düşünce üretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Müzik Eğitimini sınıflandırabilme ve üç ana türünün özelliklerini açıklayabilme.; |
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-13 Türk Halk Müziğinin ve Türk Sanat Müziğinin tarihsel süreç içerisinde yer alan tüm yazılı ve sözlü kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Türklerde genel müzik eğitimi açısından yer eden tarihsel gelişmeleri açıklayabilme ve bu eğitimi veren kurumları örneklendirebilme.; |
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-13 Türk Halk Müziğinin ve Türk Sanat Müziğinin tarihsel süreç içerisinde yer alan tüm yazılı ve sözlü kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Türklerde mesleki müzik eğitiminin tarihsel köklerini yorumlayabilme, günümüzde mesleki müzik eğitimi veren kurumları açıklayabilme.; |
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-13 Türk Halk Müziğinin ve Türk Sanat Müziğinin tarihsel süreç içerisinde yer alan tüm yazılı ve sözlü kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Çoksesli müziğin Türk müzik kültürü içindeki yeri ve önemini tarihsel gelişmeler açısından yorumlayabilme.; |
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-13 Türk Halk Müziğinin ve Türk Sanat Müziğinin tarihsel süreç içerisinde yer alan tüm yazılı ve sözlü kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-5 | Genel ve mesleki müzik eğitimi ile ilgili yer eden gelişmeleri, kanun yönetmelik ve eğitim programları açısından açılayabilme.; |
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-13 Türk Halk Müziğinin ve Türk Sanat Müziğinin tarihsel süreç içerisinde yer alan tüm yazılı ve sözlü kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-15 Müzik alanına ilişkin eleştirel düşünme yetisine ve fikir üretme yeteneğine sahip olma. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk Müzik Eğitimi Tarihi dersine giriş. Dersin tanımı, içeriği, işleniş biçimi, ölçme ve değerlendirme yöntemleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türk Müzik Eğitimi Tarihi dersine giriş. Dersin tanımı, içeriği, işleniş biçimi, ölçme ve değerlendirme yöntemleri. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 2 | Bir eğitim aracı ve eğitim alanı olarak Müzik Eğitiminin tanımı, türleri; her türün kapsamı ve özellikleri. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 3 | Genel müzik eğitiminin kısa tarihi, Osmanlılar’da genel müzik eğitimi veren kurumlar: Sıbyan Mektepleri, Enderun Mektebi ve Tanzimat Okulları. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 4 | Mesleki müzik eğitiminin kısa tarihi, Osmanlılar’da mesleki müzik eğitimi veren kurumlar: Mehterhane, Muzıka-i Humayun ve Darülelhan. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 5 | Genel müzik eğitimi programlarının kaynakları: Maarif-i Umumiye Nizamnamesi ve Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nun getirdikleri; 1948 ve 1968 İlkokul Müzik Eğitimi Programları. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 6 | Cumhuriyet Dönemi mesleki müzik anlayışının temelleri; yeni müzik uygulamaları ile ilgili görüşler ve yaklaşımlar, Musiki Muallim Mektebi. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 7 | Müzik Devrimine giden yol, Riyaseti Cumhur Musiki Heyeti, Milli Musiki ve Temsil Akademisi Kanunu, Bela Bartok ve Halk Müziği araştırmaları, Paul Hindemith ve Ankara Devlet Konservatuvarının kurulması. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yurt dışına öğrenci gönderme ve yurt dışından gelen yabancı eğitimciler. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 10 | Gazi Terbiye Enstitüsü Müzik Şubesi; İstanbul, İzmir ve Bursa’da açılan yeni Müzik Bölümleri; 2547 Sayılı Kanun ve Eğitim Fakülteleri Dönemi. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 11 | Amatör müzik eğitimi kapsamında yer alan çalışmalar: Halkevleri, amatör korolar ve topluluklar, yerel yönetimlerin faaliyetleri. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 12 | Mesleki müzik eğitimi veren konservatuvarlar, müzikoloji bölümleri, sanatçılar, araştırmacılar, bandocular. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 13 | Günümüzde okul müzik eğitimi programları ve diğer ülkelerdeki durum. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 14 | Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında müzik eğitimi; program, ortam ve ders araçları, müzik öğretmeni açısından değerlendirmeler, sorunlar. | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 15 | Daha verimli bir müzik eğitimi için neler yapılabilir? | kaynak tarama, anlatma yöntemi, |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ÇALGAN Koral, Duyuşlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara 1991. | |
| 2 | GAZİMİHAL M. Ragıp, Türk Askeri Muzıkaları Tarihi, Maarif Basımevi, İstanbul 1955. | |
| 3 | HINDEMİTH Paul, Türk Müzik Yaşamının Kalkınması İçin Öneriler, Küğ Yayını, İzmir 1983. | |
| 4 | ORANSAY Gültekin, Atatütk ve Küğ, Küğ Yayını, İzmir 1985. | |
| 5 | SAY Ahmet, Türkiye’nin Müzik Atlası, Borusan Yayınları, İstanbul 1998. | |
| 6 | UÇAN Ali, Türk Müzik Kültürü, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara 2000. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitapları, cd, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 7 | 42 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||