|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMRE ÜSTÜN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çoksesli müzik kurallarının öğretilmesi ses ve çalgı ile uygulanması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-9 Sesler arasındaki ilişkileri kavrayıp yorumlayarak ileri müziksel işitme, okuma yazma becerileri kazanma. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-15 Müzik alanına ilişkin eleştirel düşünme yetisine ve fikir üretme yeteneğine sahip olma. PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme. PÇ-20 Sorun çözme ve karar verme yeteneğine ilişkin olarak karşılaşacağı problemlere yeni çözümler üretebilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
|
| DÖÇ-2 |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-9 Sesler arasındaki ilişkileri kavrayıp yorumlayarak ileri müziksel işitme, okuma yazma becerileri kazanma. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. PÇ-13 Türk Halk Müziğinin ve Türk Sanat Müziğinin tarihsel süreç içerisinde yer alan tüm yazılı ve sözlü kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-15 Müzik alanına ilişkin eleştirel düşünme yetisine ve fikir üretme yeteneğine sahip olma. PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme. PÇ-20 Sorun çözme ve karar verme yeteneğine ilişkin olarak karşılaşacağı problemlere yeni çözümler üretebilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Armonik çözümleme ve besteleme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Uygulama Yöntemi |
| 2 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Uygulama Yöntemi |
| 3 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Uygulama Yöntemi |
| 4 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Uygulama Yöntemi |
| 5 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Uygulama Yöntemi |
| 6 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Uygulama Yöntemi |
| 7 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Uygulama Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | alterasyon | Anlatma yöntemi |
| 10 | alterasyon | Anlatma yöntemi |
| 11 | alterasyon | Anlatma yöntemi |
| 12 | alterasyon | Anlatma yöntemi |
| 13 | modülasyon | Uygulama yöntemi |
| 14 | modülasyon | Uygulama yöntemi |
| 15 | alterasyon, modülasyon, besteleme ve beste analizi | Uygulama yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | nurhan cangal armoni | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar, piyano | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 12 | 48 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||