Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 518 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 518 Adı: İLERİ ARMONİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMRE ÜSTÜN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çoksesli müzik kurallarının öğretilmesi ses ve çalgı ile uygulanması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-9 Sesler arasındaki ilişkileri kavrayıp yorumlayarak ileri müziksel işitme, okuma yazma becerileri kazanma.
PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-15 Müzik alanına ilişkin eleştirel düşünme yetisine ve fikir üretme yeteneğine sahip olma.
PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme.
PÇ-20 Sorun çözme ve karar verme yeteneğine ilişkin olarak karşılaşacağı problemlere yeni çözümler üretebilme.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-9 Sesler arasındaki ilişkileri kavrayıp yorumlayarak ileri müziksel işitme, okuma yazma becerileri kazanma.
PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
PÇ-13 Türk Halk Müziğinin ve Türk Sanat Müziğinin tarihsel süreç içerisinde yer alan tüm yazılı ve sözlü kaynakları tarayabilme ve değerlendirebilme
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-15 Müzik alanına ilişkin eleştirel düşünme yetisine ve fikir üretme yeteneğine sahip olma.
PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme.
PÇ-20 Sorun çözme ve karar verme yeteneğine ilişkin olarak karşılaşacağı problemlere yeni çözümler üretebilme.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Armonik çözümleme ve besteleme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Uygulama Yöntemi
2 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Uygulama Yöntemi
3 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Uygulama Yöntemi
4 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Uygulama Yöntemi
5 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Uygulama Yöntemi
6 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Uygulama Yöntemi
7 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Uygulama Yöntemi
8 Ara Sınav
9 alterasyon Anlatma yöntemi
10 alterasyon Anlatma yöntemi
11 alterasyon Anlatma yöntemi
12 alterasyon Anlatma yöntemi
13 modülasyon Uygulama yöntemi
14 modülasyon Uygulama yöntemi
15 alterasyon, modülasyon, besteleme ve beste analizi Uygulama yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 nurhan cangal armoni
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
bilgisayar, piyano

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 5 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 4 12 48
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 5 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 181