Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 519 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 519 Adı: BİLİMSEL YAYIN İNCELEMESİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme / yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Bu derste etik kavramı ve etik kuramları, araştırma etiği ve yayın etiği, etik dışı davranışlar vurgulanacaktır. En sık görülen araştırma ve yayın etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri, ihlal tespiti durumunda izlenecek yolların neler olduğu hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilimsel yayın türlerini bilmek ve birbirinden ayırabilmek PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Lisans üstü tezlerin yapısal özelliklerini bilir ve uygulayabilir. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
PÇ-21 Akademik ve bilimsel toplantılarda özgün fikirleriyle kendini savunarak, tartışarak topluluk ile iletişim kurabilme.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Bilimsel bir makalenin temel bölümlerini ve içeriklerini bilmek. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Bilimsel sunum tekniklerini bilmek ve uygulamak PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırma, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlemelerini sağlama, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulama fırsatı sağlama, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Tanımı ve Giriş makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
2 Bilim nedir, çağdaş bilim nedir, bilimin tanımı nasıl yapılabilir? makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
3 Etik ve bilim etiği nedir? makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
4 Bilimsel araştırma nedir, bilimsel araştırma türleri nelerdir? makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
5 Bilimsel araştırmaların planlanması nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir? makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
6 Bilimsel yayın nedir, bilimsel yayın türleri nelerdir, bilimsel araştırmalar nasıl yayınlanır veya sunulur? makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
7 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Özet nasıl yazılır? makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
8 Ara Sınav
9 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Giriş ve Literatür Bildirişleri bölümleri nasıl yazılır? makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
10 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Materyal ve Yöntem bölümü nasıl yazılır? makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
11 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Bulgular, Tartışma ve Sonuç bölümleri nasıl yazılır? makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
12 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Nasıl kaynak gösterilir ve atıf yapılır? makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
13 Lisansüstü tezler nasıl yazılır? makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
14 Araştırma önerisi hazırlama makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
15 Literatür tarama yöntemleri, Araştırma türleri makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
2 Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Pegem Akademi Yayınevi, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları, makaleler, akıllı tahta

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 6 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 8 6 48
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 6 36
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 6 5 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 188