|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme / yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Bu derste etik kavramı ve etik kuramları, araştırma etiği ve yayın etiği, etik dışı davranışlar vurgulanacaktır. En sık görülen araştırma ve yayın etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri, ihlal tespiti durumunda izlenecek yolların neler olduğu hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel yayın türlerini bilmek ve birbirinden ayırabilmek |
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Lisans üstü tezlerin yapısal özelliklerini bilir ve uygulayabilir. |
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. PÇ-21 Akademik ve bilimsel toplantılarda özgün fikirleriyle kendini savunarak, tartışarak topluluk ile iletişim kurabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bilimsel bir makalenin temel bölümlerini ve içeriklerini bilmek. |
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bilimsel sunum tekniklerini bilmek ve uygulamak |
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırma, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlemelerini sağlama, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulama fırsatı sağlama, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanımı ve Giriş | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
2 | Bilim nedir, çağdaş bilim nedir, bilimin tanımı nasıl yapılabilir? | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
3 | Etik ve bilim etiği nedir? | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
4 | Bilimsel araştırma nedir, bilimsel araştırma türleri nelerdir? | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
5 | Bilimsel araştırmaların planlanması nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir? | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
6 | Bilimsel yayın nedir, bilimsel yayın türleri nelerdir, bilimsel araştırmalar nasıl yayınlanır veya sunulur? | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
7 | Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Özet nasıl yazılır? | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Giriş ve Literatür Bildirişleri bölümleri nasıl yazılır? | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
10 | Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Materyal ve Yöntem bölümü nasıl yazılır? | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
11 | Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Bulgular, Tartışma ve Sonuç bölümleri nasıl yazılır? | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
12 | Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Nasıl kaynak gösterilir ve atıf yapılır? | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
13 | Lisansüstü tezler nasıl yazılır? | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
14 | Araştırma önerisi hazırlama | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
15 | Literatür tarama yöntemleri, Araştırma türleri | makale eleştirisi, kaynak tarama,gözlem, görüşme, örnek olay yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara | |
2 | Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Pegem Akademi Yayınevi, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları, makaleler, akıllı tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 6 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |