Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 521 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 521 Adı: TÜRK MÜZİĞİ ARMONİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk Müziğinde Çokseslilik Uygulamaları II dersinin amacı, makamsal ezgilerin armonilenmesi becerisinin öğrencilere kazandırılmasıdır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kalışları tanıyabilme, sınıflandırabilme ve oluşturabilme PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Seslerin uygusal işlevlerinin makamsal çerçevede kavranması PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Uyumsuz aralık ve uyguları tanıyabilme ve çözebilme PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Makamsal ezgileri armonileme becerisi PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Geçkileri tanıyabilme ve armonileme becerisi PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 onal özellikler gösteren makamsal ezgileri armonileme becerisi PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kalışların armonik özelliklerini, yazılı ve işitsel olarak tanıma ve de kalış oluşturma çalışmaları Uyumsuz uyguları kullanma ve çözme çalışmaları Makamsal ezgileri armonileme çalışmaları Geçkileri armonik açıdan yorumlama çalışmaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kalışlar: “Tam Kalış”, “Armonik Güçlü Yedili Uygusunun Tam Kalışta Kullanılması” Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
2 “Yarım Kalış ve Güçlünün Armonik Güçlüsü”, “Güçlünün Armonik Güçlü Yedili UygusununYarım Kalışta Kullanılması”, “Asma Kalış”, “Katlı Kalış”. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
3 Seslerin Uygusal İşlevleri ve Çeşnilerin Armonilenmeleri: “Soydaş, Benzeş ve Soydışı Uyguların Oluşumu ve de Çeşnilerin Armonilenmesinde Kullanımı”. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
4 Yedili Uyguların Çeşnilerin Armonilenmesinde Kullanımı: “Yedili Uyguların Oluşumları ve Çözülmeleri”. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
5 Makamsal Ezgilerin Armonilenmeleri: “Ezgilerin Armonilenmesinde İzlenecek Yol ve Aşamalar”, “Tek Çeşnili Ezgilerin Çokseslendirilmesi”. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
6 “Birden Çok Çeşni İçeren Ezgilerin Çokseslendirilmesi”, “Sekizlinin Yanlış İlişkisi ve Ezgilerin Armonilenmesinde Sergilediği Görünüm”. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
7 Makamsal Ezgileri Armonileme Çalışmaları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
8 Ara Sınav
9 Geçkilerin Armonik Yapılanması Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
10 Geçkilerin sınıflandırılarak incelenmesi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
11 “Ödünç Uygular”, “Geciktirme”, “Uzatma” Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
12 “Beş Sesli Uygular” Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
13 Tonal Özellikler Gösteren Makamsal Ezgilerin Armonilenmesi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
14 Makamsal Ezgileri Armonileme Çalışmaları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
15 Makamsal Ezgileri Armonileme Çalışmaları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mehmet Tevfik Tutu, Sıtkı Bahadır Tutu. Dörtlü Armoni ve Türk Müziğine Uygulanışı, İzmir, 1999.
2 Kemal İlerici. Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Ankara,1981.
3 Necdet Levent. Dörtlü Armoni, İzmir, 1995.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
enstruman, teorik kitaplar, cd

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 8 8 64
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 6 36
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 7 35
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 179