|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk Müziğinde Çokseslilik Uygulamaları II dersinin amacı, makamsal ezgilerin armonilenmesi becerisinin öğrencilere kazandırılmasıdır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kalışları tanıyabilme, sınıflandırabilme ve oluşturabilme |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Seslerin uygusal işlevlerinin makamsal çerçevede kavranması |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Uyumsuz aralık ve uyguları tanıyabilme ve çözebilme |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Makamsal ezgileri armonileme becerisi |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Geçkileri tanıyabilme ve armonileme becerisi |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-6 | onal özellikler gösteren makamsal ezgileri armonileme becerisi |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kalışların armonik özelliklerini, yazılı ve işitsel olarak tanıma ve de kalış oluşturma çalışmaları Uyumsuz uyguları kullanma ve çözme çalışmaları Makamsal ezgileri armonileme çalışmaları Geçkileri armonik açıdan yorumlama çalışmaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kalışlar: “Tam Kalış”, “Armonik Güçlü Yedili Uygusunun Tam Kalışta Kullanılması” | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 2 | “Yarım Kalış ve Güçlünün Armonik Güçlüsü”, “Güçlünün Armonik Güçlü Yedili UygusununYarım Kalışta Kullanılması”, “Asma Kalış”, “Katlı Kalış”. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 3 | Seslerin Uygusal İşlevleri ve Çeşnilerin Armonilenmeleri: “Soydaş, Benzeş ve Soydışı Uyguların Oluşumu ve de Çeşnilerin Armonilenmesinde Kullanımı”. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 4 | Yedili Uyguların Çeşnilerin Armonilenmesinde Kullanımı: “Yedili Uyguların Oluşumları ve Çözülmeleri”. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 5 | Makamsal Ezgilerin Armonilenmeleri: “Ezgilerin Armonilenmesinde İzlenecek Yol ve Aşamalar”, “Tek Çeşnili Ezgilerin Çokseslendirilmesi”. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 6 | “Birden Çok Çeşni İçeren Ezgilerin Çokseslendirilmesi”, “Sekizlinin Yanlış İlişkisi ve Ezgilerin Armonilenmesinde Sergilediği Görünüm”. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 7 | Makamsal Ezgileri Armonileme Çalışmaları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Geçkilerin Armonik Yapılanması | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 10 | Geçkilerin sınıflandırılarak incelenmesi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 11 | “Ödünç Uygular”, “Geciktirme”, “Uzatma” | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 12 | “Beş Sesli Uygular” | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 13 | Tonal Özellikler Gösteren Makamsal Ezgilerin Armonilenmesi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 14 | Makamsal Ezgileri Armonileme Çalışmaları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 15 | Makamsal Ezgileri Armonileme Çalışmaları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mehmet Tevfik Tutu, Sıtkı Bahadır Tutu. Dörtlü Armoni ve Türk Müziğine Uygulanışı, İzmir, 1999. | |
| 2 | Kemal İlerici. Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Ankara,1981. | |
| 3 | Necdet Levent. Dörtlü Armoni, İzmir, 1995. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| enstruman, teorik kitaplar, cd | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 8 | 8 | 64 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 179 | ||