Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 522 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 522 Adı: FORM BİLGİSİ VE ANALİZİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Form bilgisi, müzik yapıtının biçimsel çözümlenmesi esnasında Armoni, Kontrpuan, Müzik tarihi ve Edebiyatı bilgilerine dayanarak Batı müzik formlarının oluşum ve gelişim sürecinin benimsenmesini amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müzikte biçim ve türleri öğrenir PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Nitelikli eserleri dinler PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Nitelikli eserleri çözümler PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Türk müziğinde biçim ve türleri öğrenir PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Müziğin en temel yapı taşı olan “motif”ten yola başlayarak cümle, dönem ve tema hakkında bilgiler, • Bir bölümlü, iki bölümlü, üç bölümlü, katlı şarkı formları, eser örnekleri • Rondo, sonat ve füg formları, eser örnekleri • Müzik türleri ve dönem özellikleri ile ağırlıklı olarak batı müziği formlarının uygulamalı olarak işlenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Motif, yapısındaki değişim ve gelişmeler Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
2 Cümle yapılar veı örnekler Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
3 Dönem yapısı ve örnekler Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
4 Bir bölümlü şarkı formu Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
5 İki bölümlü şarkı formu Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
6 Üç bölümlü şarkı formu Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
7 Katlı bölümlü şarkı formu Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
8 Ara Sınav
9 Genel tekrar Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
10 Şarkı formunda yazılmış eser türleri Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
11 Süit, Çeşitleme Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
12 Rondo Formu ve çeşitleri Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
13 Sonat Formu ve gelişimi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
14 Füg formunu ve yapısı Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
15 Genel tekrar Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cangal, Nurhan (2011) "Müzik Formları" Arkadaş yayınevi, Ankara.
2 Forney, Kristin-Machlis, Joseph (2011) “The Enjoyment of Music”, Norton Company Inc., NY.
3 Dersin içeriğine yönelik yerli ve yabancı web siteleri makaleleri, CD, DVD ve notalar.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları, bilgisayar, laptop

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 6 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 5 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 7 35
Sözlü Sınav 3 5 15
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 184