|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Form bilgisi, müzik yapıtının biçimsel çözümlenmesi esnasında Armoni, Kontrpuan, Müzik tarihi ve Edebiyatı bilgilerine dayanarak Batı müzik formlarının oluşum ve gelişim sürecinin benimsenmesini amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Müzikte biçim ve türleri öğrenir |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Nitelikli eserleri dinler |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Nitelikli eserleri çözümler |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Türk müziğinde biçim ve türleri öğrenir |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Müziğin en temel yapı taşı olan “motif”ten yola başlayarak cümle, dönem ve tema hakkında bilgiler, • Bir bölümlü, iki bölümlü, üç bölümlü, katlı şarkı formları, eser örnekleri • Rondo, sonat ve füg formları, eser örnekleri • Müzik türleri ve dönem özellikleri ile ağırlıklı olarak batı müziği formlarının uygulamalı olarak işlenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Motif, yapısındaki değişim ve gelişmeler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 2 | Cümle yapılar veı örnekler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 3 | Dönem yapısı ve örnekler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 4 | Bir bölümlü şarkı formu | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 5 | İki bölümlü şarkı formu | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 6 | Üç bölümlü şarkı formu | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 7 | Katlı bölümlü şarkı formu | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 10 | Şarkı formunda yazılmış eser türleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 11 | Süit, Çeşitleme | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 12 | Rondo Formu ve çeşitleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 13 | Sonat Formu ve gelişimi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 14 | Füg formunu ve yapısı | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cangal, Nurhan (2011) "Müzik Formları" Arkadaş yayınevi, Ankara. | |
| 2 | Forney, Kristin-Machlis, Joseph (2011) “The Enjoyment of Music”, Norton Company Inc., NY. | |
| 3 | Dersin içeriğine yönelik yerli ve yabancı web siteleri makaleleri, CD, DVD ve notalar. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitapları, bilgisayar, laptop | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
| Sözlü Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||