|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Form bilgisi, müzik yapıtının biçimsel çözümlenmesi esnasında Armoni, Kontrpuan, Müzik tarihi ve Edebiyatı bilgilerine dayanarak Batı müzik formlarının oluşum ve gelişim sürecinin benimsenmesini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müzikte biçim ve türleri öğrenir |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Nitelikli eserleri dinler |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Nitelikli eserleri çözümler |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Türk müziğinde biçim ve türleri öğrenir |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müziğin en temel yapı taşı olan “motif”ten yola başlayarak cümle, dönem ve tema hakkında bilgiler, • Bir bölümlü, iki bölümlü, üç bölümlü, katlı şarkı formları, eser örnekleri • Rondo, sonat ve füg formları, eser örnekleri • Müzik türleri ve dönem özellikleri ile ağırlıklı olarak batı müziği formlarının uygulamalı olarak işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Motif, yapısındaki değişim ve gelişmeler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
2 | Cümle yapılar veı örnekler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
3 | Dönem yapısı ve örnekler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
4 | Bir bölümlü şarkı formu | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
5 | İki bölümlü şarkı formu | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
6 | Üç bölümlü şarkı formu | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
7 | Katlı bölümlü şarkı formu | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
10 | Şarkı formunda yazılmış eser türleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
11 | Süit, Çeşitleme | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
12 | Rondo Formu ve çeşitleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
13 | Sonat Formu ve gelişimi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
14 | Füg formunu ve yapısı | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi uygulama yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cangal, Nurhan (2011) "Müzik Formları" Arkadaş yayınevi, Ankara. | |
2 | Forney, Kristin-Machlis, Joseph (2011) “The Enjoyment of Music”, Norton Company Inc., NY. | |
3 | Dersin içeriğine yönelik yerli ve yabancı web siteleri makaleleri, CD, DVD ve notalar. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları, bilgisayar, laptop |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Sözlü Sınav | 3 | 5 | 15 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |