Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 523 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 523 Adı: PİYANO EĞİTİMİNDE TÜR VE BİÇİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Biçim kavramı ve gerekliliği,müzikte biçimin temel öğeleri,motıf,cümle,dönem(periyod) ve tema,şarkı formları(bir bölmeki, iki ve üç bölmeli şarkı formu,katlı şarkı formu,rondo formları),uluslararası popüler müzik formlarını öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müzikal cümleyi kavrayabilme ve eserlerin cümlelerini belirtebilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Dönem konusunu kavrayabilme ve eserlerin dönemlerini belirtebilme. PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 İki bölmeli şarkı formlarının yapısını kavrayabilme ve analizini yapabilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Rondo formlarının yapısını kavrayabilme ve analizini yapabilme. PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Sonat Allegrosu formunun yapısını kavrayabilme ve analizini yapabilme. PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Biçim kavramı ve gerekliliği, müzikte biçimin temel ögeleri, motif cümle, dönem (periyod) ve aralarındaki ilişkiler; Klasik Batı müziğinde kullanılan şarkı formları, çeşitleme, suit, rondo, sonat, sonat allegro formu, füg, diğer tür ve biçimler. Geleneksel Türk Halk ve Sanat Müziği ve Uluslararası Popüler Müzikte biçimler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Biçim kavramı ve gerekliliği, müzikte biçimin temel öğeleri; motif, cümle, dönem (periyod) ve tema
2 Şarkı formları; bir bölmeli, iki bölmeli, üç bölmeli şarkı formu, katlı şarkı formu
3 Şarkı formlarının çalgılar için yazılan türleri; süit ve süiti oluşturan eski-yeni danslar (pavane, gaillarde, allemande, courante, gigue, gavotte, musette)
4 Süit ve süiti oluşturan eski-yeni danslar (bourree, pasakalya, chaconne, menuet, scherzo, anglaise, rigaudon)
5 Süit ve süiti oluşturan eski-yeni danslar (hornpipe, branle, passepied canarie, loure, saltarello, tarantella)
6 Süit ve süiti oluşturan eski-yeni danslar (siciliano, pastorale, badinerie, ecossaise, forlane, furie, passemezzo, polonez)
7 Diğer türler (mazurka, vals, marş, polka, gallop, çardaş, bolero, tango)
8 Ara Sınav
9 Şarkı özelliğindeki çalgısal türler (air, canzone, canzonetta, lied ohne worte, nocturne, berceuse, cavatine, barcarolle, impromptu), edebi eserler (romans, ballade, rapsodi, elegie), öğretici eserler (etüd, prelüd, toccata, envansiyon) ve çeşitleme
10 Rondo ve rondo formu çeşitleri (küçük rondo, büyük rondo)
11 Sonat ve sonat formu, sonatine
12 Sonat formunda yazılan türler (oda müziği, üvertür, konçerto, senfoni) ve diğer türler (konçerto grosso, divertimento, serenade, cassation, konçertant senfoni)
13 Füg ve füg formu
14 Ses müziği türleri; koral, missa, requiem, psalmus, motet, anthem, passion, kantat, oratoryo, villancico, polifon chanson, madrigal, lied, melodie, air de cour, romans, musque, operet, komik opera, opera, arya, arioso, reçitatif
15 Ses müziği türleri; koral, missa, requiem, psalmus, motet, anthem, passion, kantat, oratoryo, villancico, polifon chanson, madrigal, lied, melodie, air de cour, romans, musque, operet, komik opera, opera, arya, arioso, reçitatif
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nurhan Cangal, Müzik Formları, Arkadaş yayınları, Ankara, 2017
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, cd, bilgisayar, laptop

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 4 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 9 6 54
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 5 15
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 3 15
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 178