|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Biçim kavramı ve gerekliliği,müzikte biçimin temel öğeleri,motıf,cümle,dönem(periyod) ve tema,şarkı formları(bir bölmeki, iki ve üç bölmeli şarkı formu,katlı şarkı formu,rondo formları),uluslararası popüler müzik formlarını öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Müzikal cümleyi kavrayabilme ve eserlerin cümlelerini belirtebilme. |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Dönem konusunu kavrayabilme ve eserlerin dönemlerini belirtebilme. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | İki bölmeli şarkı formlarının yapısını kavrayabilme ve analizini yapabilme. |
PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-8 Eğitim müziği eserlerini ritmik, melodik yapıları ve prozodi açısından çözümleyerek; yeni eğitim müziği eserleri yazabilme, düzenleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Rondo formlarının yapısını kavrayabilme ve analizini yapabilme. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Sonat Allegrosu formunun yapısını kavrayabilme ve analizini yapabilme. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-5 Müzik eserlerini çokseslendirebilme (armoni-kontrpuan), çokseslendirilmiş eserleri çözümleyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Biçim kavramı ve gerekliliği, müzikte biçimin temel ögeleri, motif cümle, dönem (periyod) ve aralarındaki ilişkiler; Klasik Batı müziğinde kullanılan şarkı formları, çeşitleme, suit, rondo, sonat, sonat allegro formu, füg, diğer tür ve biçimler. Geleneksel Türk Halk ve Sanat Müziği ve Uluslararası Popüler Müzikte biçimler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Biçim kavramı ve gerekliliği, müzikte biçimin temel öğeleri; motif, cümle, dönem (periyod) ve tema | |
| 2 | Şarkı formları; bir bölmeli, iki bölmeli, üç bölmeli şarkı formu, katlı şarkı formu | |
| 3 | Şarkı formlarının çalgılar için yazılan türleri; süit ve süiti oluşturan eski-yeni danslar (pavane, gaillarde, allemande, courante, gigue, gavotte, musette) | |
| 4 | Süit ve süiti oluşturan eski-yeni danslar (bourree, pasakalya, chaconne, menuet, scherzo, anglaise, rigaudon) | |
| 5 | Süit ve süiti oluşturan eski-yeni danslar (hornpipe, branle, passepied canarie, loure, saltarello, tarantella) | |
| 6 | Süit ve süiti oluşturan eski-yeni danslar (siciliano, pastorale, badinerie, ecossaise, forlane, furie, passemezzo, polonez) | |
| 7 | Diğer türler (mazurka, vals, marş, polka, gallop, çardaş, bolero, tango) | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Şarkı özelliğindeki çalgısal türler (air, canzone, canzonetta, lied ohne worte, nocturne, berceuse, cavatine, barcarolle, impromptu), edebi eserler (romans, ballade, rapsodi, elegie), öğretici eserler (etüd, prelüd, toccata, envansiyon) ve çeşitleme | |
| 10 | Rondo ve rondo formu çeşitleri (küçük rondo, büyük rondo) | |
| 11 | Sonat ve sonat formu, sonatine | |
| 12 | Sonat formunda yazılan türler (oda müziği, üvertür, konçerto, senfoni) ve diğer türler (konçerto grosso, divertimento, serenade, cassation, konçertant senfoni) | |
| 13 | Füg ve füg formu | |
| 14 | Ses müziği türleri; koral, missa, requiem, psalmus, motet, anthem, passion, kantat, oratoryo, villancico, polifon chanson, madrigal, lied, melodie, air de cour, romans, musque, operet, komik opera, opera, arya, arioso, reçitatif | |
| 15 | Ses müziği türleri; koral, missa, requiem, psalmus, motet, anthem, passion, kantat, oratoryo, villancico, polifon chanson, madrigal, lied, melodie, air de cour, romans, musque, operet, komik opera, opera, arya, arioso, reçitatif | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nurhan Cangal, Müzik Formları, Arkadaş yayınları, Ankara, 2017 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları, cd, bilgisayar, laptop | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 9 | 6 | 54 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 178 | ||