Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 508 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 508 Adı: PİYANO PEDAGOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Pedagojinin temel prensiplerinden yola çıkarak müzik ve piyano pedagojisinin rolü , önemi ve amaçları üstünde durmak, bu doğrultuda bilinçli ve donanımlı piyano öğretmenleri yetiştirmek amaçlanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Piyano eğitiminde kullanılan metotları incelemek. PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Başka piyano eğitimcilerinin yaptıkları derslere izleyici olarak katılmak. PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 İzlenen dersler ile ilgili rapor oluşturmak. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 -Piyano eğitiminde müzikal ifade ve yorum öğelerini gösterir. PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerin karakteristik özellikleri piyanoda icra eder. PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Piyano eğitiminde kullanılan çeşitli metotların incelenmesi, ders izleme, izlenen dersler ile ilgili rapor oluşturma ve bu gözlemler sonucunda uygulama kısmında kendi yönettiği derslerde edindiği kazanımları kullanma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Piyano pedagojisi nedir? Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Bu dersin amaçları nelerdir? Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Bir piyano öğretmeni nasıl olunur? Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Öğretmen - öğrenci ilişkilerini anlama, irdeleme Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Öğrenci tiplerini anlayabilme, işitsel zekaya sahip öğrenci modeline göre ders işleme Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
6 dokunsal zekaya sahip öğrenci modeline göre ders işleme Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
7 görsel zekaya sahip öğrenci modeline göre ders işleme Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Piyano eğitim ekolleri ve metotları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Piyano eğitim ekolleri ve metotlarını karşılaştırma Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Eğitim repertuvarı. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
12 piyanoyu etkili bir şekilde çalmaya dahil olan motor becerilerini geliştirme Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
13 piyanoyu etkili bir şekilde çalmaya dahil olan motor becerilerini geliştirme Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
14 entelektüel, problem çözme ve sanatsal becerilerin incelenmesi ve öğretilmesi
15 entelektüel, problem çözme ve sanatsal becerilerin incelenmesi ve öğretilmesi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 "Pyano Öğretiminde pedogojik yaklaşımlar "
2 Bobetsky,V.V. (2004). Piano Proficiency: The Perfect Accompaniment for Successful Music Educators. Teaching Music, v11 n4 February 2004, pp. 36 – 39.
3 Ömür, Ö., (1998) Piyano Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımın Önemi Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
4 Kasap, B. (2005). İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı (1) 149-154
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, piyano

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 8 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 7 35
       c) Performans Ödevi 8 8 64
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 183