|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Pedagojinin temel prensiplerinden yola çıkarak müzik ve piyano pedagojisinin rolü , önemi ve amaçları üstünde durmak, bu doğrultuda bilinçli ve donanımlı piyano öğretmenleri yetiştirmek amaçlanır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Piyano eğitiminde kullanılan metotları incelemek. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Başka piyano eğitimcilerinin yaptıkları derslere izleyici olarak katılmak. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-17 Müzik eğitimi ile ilgili ilgili edindiği teorik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | İzlenen dersler ile ilgili rapor oluşturmak. |
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | -Piyano eğitiminde müzikal ifade ve yorum öğelerini gösterir. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerin karakteristik özellikleri piyanoda icra eder. |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Piyano eğitiminde kullanılan çeşitli metotların incelenmesi, ders izleme, izlenen dersler ile ilgili rapor oluşturma ve bu gözlemler sonucunda uygulama kısmında kendi yönettiği derslerde edindiği kazanımları kullanma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Piyano pedagojisi nedir? | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 2 | Bu dersin amaçları nelerdir? | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 3 | Bir piyano öğretmeni nasıl olunur? | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 4 | Öğretmen - öğrenci ilişkilerini anlama, irdeleme | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | Öğrenci tiplerini anlayabilme, işitsel zekaya sahip öğrenci modeline göre ders işleme | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | dokunsal zekaya sahip öğrenci modeline göre ders işleme | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | görsel zekaya sahip öğrenci modeline göre ders işleme | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Piyano eğitim ekolleri ve metotları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 | Piyano eğitim ekolleri ve metotlarını karşılaştırma | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 | Eğitim repertuvarı. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | piyanoyu etkili bir şekilde çalmaya dahil olan motor becerilerini geliştirme | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | piyanoyu etkili bir şekilde çalmaya dahil olan motor becerilerini geliştirme | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | entelektüel, problem çözme ve sanatsal becerilerin incelenmesi ve öğretilmesi | |
| 15 | entelektüel, problem çözme ve sanatsal becerilerin incelenmesi ve öğretilmesi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | "Pyano Öğretiminde pedogojik yaklaşımlar " | |
| 2 | Bobetsky,V.V. (2004). Piano Proficiency: The Perfect Accompaniment for Successful Music Educators. Teaching Music, v11 n4 February 2004, pp. 36 – 39. | |
| 3 | Ömür, Ö., (1998) Piyano Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımın Önemi Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | |
| 4 | Kasap, B. (2005). İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı (1) 149-154 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| kitap, piyano | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 7 | 35 |
| c) Performans Ödevi | 8 | 8 | 64 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 183 | ||