|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Müzik eğitiminde bilimsel araştırma teknik ve yöntemlerini kavrayabilme. Sanal kütüphane sistemi odaklı alan yazın (literatür) araştırmasını kullanabilme, literatür araştırmasının nasıl yapılacağını ve bu araştırma sonuçlarının nasıl kullanılacağını kavrayabilme. Bu teknik ve yöntemleri etkili biçimde kullanarak bir araştırma önerisi hazırlayabilme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilim ile ilgili kavramları, bilimsel araştırma süreci ve bu süreçte yürütülmesi gereken bilimsel faaliyetleri tarif eder. |
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Müzik eğitiminde kullanılan çeşitli araştırma teknikleri ve kavramlarını bilir. |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Müzik eğitimi araştırmalarını nasıl inceleyeceğini bilerek farklı araştırmaları tasarlar. |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Müzik eğitimi araştırmalarını sınıflandırma, çözümleme, sentez, yorumlama becerilerini kazanma |
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel bilgi ve araştırma, araştırmanın temel kavramları, araştırma desenleri, müzik eğitiminde nitel ve nicel araştırmalar, gözlem, mülakat, anket ve tez hazırlama teknikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel araştırmanın tanımı, amaçları, aşamaları ve türleri. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
2 | Müzik eğitimi araştırmalarında kullanılan araştırma model ve desenleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
3 | Müzik eğitimi araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
4 | Müzik eğitimi araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
5 | Müzik eğitimi araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
6 | Sanal kütüphane odaklı müzik eğitimi araştırmalarının analizi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
7 | Sanal kütüphane odaklı müzik eğitimi araştırmalarının analizi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanal kütüphane odaklı müzik eğitimi araştırmalarının analizi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
10 | Müzik eğitimi araştırmalarında karşılaşılan metodolojik sorunlar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
11 | Müzik eğitimi araştırmalarında karşılaşılan metodolojik sorunlar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
12 | Müzik bibliyografyalarının analizi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
13 | Müzik bibliyografyalarının analizi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
14 | Müzik eğitimi araştırmalarında etik | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları. 2003. | |
2 | Yıldırım, A. ve Şimşek, H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, 1999. | |
3 | Böke, K. (Editor) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Alfa Yayıncılık, 2009 | |
4 | Philadelphia, U.S.A. Colwell, R. ve Richardson C. (Editor) Handbook of Research on Music Teaching and Learning, Oxford University Press, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
alan literatürü |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 4 | 6 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 6 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |