Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 502 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 502 Adı: MÜZİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Müzik eğitiminde bilimsel araştırma teknik ve yöntemlerini kavrayabilme. Sanal kütüphane sistemi odaklı alan yazın (literatür) araştırmasını kullanabilme, literatür araştırmasının nasıl yapılacağını ve bu araştırma sonuçlarının nasıl kullanılacağını kavrayabilme. Bu teknik ve yöntemleri etkili biçimde kullanarak bir araştırma önerisi hazırlayabilme

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilim ile ilgili kavramları, bilimsel araştırma süreci ve bu süreçte yürütülmesi gereken bilimsel faaliyetleri tarif eder. PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Müzik eğitiminde kullanılan çeşitli araştırma teknikleri ve kavramlarını bilir. PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
PÇ-16 Müzik eğitimi ile ilgili bilimsel ve güncel etkinlik ve yayınları takip edebilme ve yapabilme becerisine sahip olma.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Müzik eğitimi araştırmalarını nasıl inceleyeceğini bilerek farklı araştırmaları tasarlar. PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Müzik eğitimi araştırmalarını sınıflandırma, çözümleme, sentez, yorumlama becerilerini kazanma PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilimsel bilgi ve araştırma, araştırmanın temel kavramları, araştırma desenleri, müzik eğitiminde nitel ve nicel araştırmalar, gözlem, mülakat, anket ve tez hazırlama teknikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilimsel araştırmanın tanımı, amaçları, aşamaları ve türleri. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
2 Müzik eğitimi araştırmalarında kullanılan araştırma model ve desenleri Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
3 Müzik eğitimi araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
4 Müzik eğitimi araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
5 Müzik eğitimi araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
6 Sanal kütüphane odaklı müzik eğitimi araştırmalarının analizi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
7 Sanal kütüphane odaklı müzik eğitimi araştırmalarının analizi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
8 Ara Sınav
9 Sanal kütüphane odaklı müzik eğitimi araştırmalarının analizi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
10 Müzik eğitimi araştırmalarında karşılaşılan metodolojik sorunlar Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
11 Müzik eğitimi araştırmalarında karşılaşılan metodolojik sorunlar Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
12 Müzik bibliyografyalarının analizi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
13 Müzik bibliyografyalarının analizi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
14 Müzik eğitimi araştırmalarında etik Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
15 Genel Değerlendirme Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları. 2003.
2 Yıldırım, A. ve Şimşek, H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, 1999.
3 Böke, K. (Editor) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Alfa Yayıncılık, 2009
4 Philadelphia, U.S.A. Colwell, R. ve Richardson C. (Editor) Handbook of Research on Music Teaching and Learning, Oxford University Press, 2003.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
alan literatürü

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 6 24
       c) Performans Ödevi 4 6 24
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 6 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 6 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180