|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seminer hazırlama ve sunma |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Seminer çalışmasını bilimsel araştırma yöntemlerine uygun biçimde sunabilme. |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek |
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak. |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencilerin ders aşamasında; tez danışmanı ve seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı kredisiz bir derstir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrencilerin seminer dersinin alındığı dönemin ilk iki haftasında tez çalışmalarıyla ile ilgili literatür taraması yapması. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
2 | Seminer dersini veren öğretim üyesi ile birlikte seminer konusunun belirlenmesi. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
3 | Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin, incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
4 | Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin, incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
5 | Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin, incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
6 | Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin, incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
7 | Öğretim üyesinin, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik etmesi. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretim üyesinin, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik etmesi. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
10 | Seminer için ayrılan sürenin en az 30 dakika olacak şekilde planlanması ve soru-cevap bölümü ile birlikte seminerin en fazla 50 dakikada bitirilmesinin önerilmesi. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
11 | Sunum planında, giriş bölümü, ana bölüm, sonuç ve tartışma bölümlerine yer verilmesinin önerilmesi. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
12 | Giriş bölümünde seminer konusunun amacı, önemi, kapsamı hakkında kısa bilgiler verilerek, dinleyicilerin konu hakkında ön bilgilerinin oluşmasının amaçlanması, dinleyicilerin dikkatinin konu üzerine yoğunlaşmasının sağlanması. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
13 | Ana bölümde konunun esas itibarıyla sunulması, araştırmacının konuyu tüm yönleriyle bir bütünlük içerisinde sunması, sunumun, teknolojik araçlar kullanarak, izleyicinin dikkatini konuya yönlendirecek şekilde gerçekleştirilmesi. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
14 | Sonuç bölümünde konunun ana hatlarıyla özetlenerek elde edilen sonuçların sunulması, konunun öneminin vurgulanması, varsa araştırmacının önerilerinin sunulması, tartışma bölümünde izleyicilerden gelen soruların cevaplanması, açıklamaya ihtiyaç duyulan yerler açıklanarak, konunun izleyiciler ile birlikte tartışılmasının sağlanması. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
15 | Bir yarıyıl için hazırlanan seminer programının ilgili Anabilim/Bilim Dalı Başkanlığınca ilan edilerek dinleyicilere açık olarak gerçekleştirilmesi. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Gözlem Görüşme Deney Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Seçilen seminer konusuna ilişkin literatür araştırması yapılmaktadır. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
literatür |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |