Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 512 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 512 Adı: ODA MÜZİĞİ II Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenciler, toplu çalma teknikleri ile alıştırmaları, değişik dönem ve üsluplarda Türk ve dünya müziğinden eserleri çalma, okul müziği örneklerini seslendirme, orkestra/oda müziği literatürü ile birlikte müzik yapma yöntem ve tekniklerini öğrenirler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Oda Müziği ile ilgili ileri düzeyde bilgileri öğrenir. PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Düzeyine Uygun Oda Müziği ve Orkestra repertuvarının seslendirilmesi ve müziksel yapısına ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Educational music performs national and universal chamber music samples with the group. PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 . Eseri, döneminin yansıttığı karakter ve nüans özellikleriyle seslendirir. PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Oda Müziği I dersinin devamı niteliğinde olup orkestra ile ilgili ileri düzeyde Çağdaş Türk Müziği ve Evrensel müzik eserlerinden bir dağarcık oluşturma. Çağdaş Türk müziği eserlerinden örnekleri çalışma. Oda müziği topluluklarını yönetmek için gerekli özellikleri uygulama. Düzeye uygun eserlerin seslendirilmesi sırasında yönetim uygulamaları yapma.Kuramsal bilgiler, birlikte seslendirme yöntem ve teknikleri öğretim üyesi tarafından anlatılacak, farklı çalgı topluluklarına ve dönem özelliklerine göre seslendirme-yorumlama ve stil özelliklerine yönelik yapılacak olan çalışmalarda ise öğrencilerin araştırma ödevleri hazırlamaları istenecek, repertuvar oluşturulması ve incelenmesi aşaması da öğrencilerle birlikte ele alınacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oda Müziği ve Orkestra ile ilgili tarihsel-dönemsel özellikleri inceleme 1 Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
2 Oda Müziği ve Orkestra ile ilgili tarihsel-dönemsel özellikleri inceleme 2 Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
3 Orkestrasyon ve oda müziği ile ilgili kavramların uygulamaya yönelik öğretimi Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
4 Türk ve dünya literatüründen uygun oda müziği eserlerinin incelenmesi-1 Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
5 Türk ve dünya literatüründen uygun oda müziği eserlerinin incelenmesi-2 Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
6 Çeşitli boyuttaki Oda müziği topluluklarını yönetme uygulamaları-1 Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
7 Çeşitli boyuttaki Oda müziği topluluklarını yönetme uygulamaları-2 Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Oda müziği edebiyatının çağlar boyu gelişimi ve 20.yüzyıl oda müziği yapıtlarının tanıtılması Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
10 Orkestra ile ilgili, Çağdaş Türk Müziği ve Evrensel müzik eserlerinden bir dağarcık oluşturma-1 Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
11 Orkestra ile ilgili, Çağdaş Türk Müziği ve Evrensel müzik eserlerinden bir dağarcık oluşturma-2 Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
12 Türk ve dünya müziklerinden alınan örnek eserleri, ses özelliklerine ve düzeylerine uygun olarak çalma-1 Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
13 Türk ve dünya müziklerinden alınan örnek eserleri, ses özelliklerine ve düzeylerine uygun olarak çalma-2 Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
14 Türk ve dünya müziklerinden alınan örnek eserleri, ses özelliklerine ve düzeylerine uygun olarak çalma-3 Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
15 Konser ve dinleti etkinlikleriyle dönem içi belirlenen eserlerin yönetilmesi uygulamaları Enstrüman Çalma Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Orkestra ve Oda Müziği Alanında Yazılmış Olan Evrensel ve Çağdaş Türk Müziği Eserleri.
2 Süleyman TARMAN, Yakup KIVRAK, Gençlik Orkestraları için Dağarcık: Türk Bestecilerinden Eserler ve Düzenlemeler,
3 Selçuk BİLGİN, Gürsan SARAÇ, Orkestra Albümü-1,2
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
enstruman, cd, literatürle ilgili nota kitapları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 13 8 104
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180