Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 603 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 603 Adı: TEZ ÇALIŞMASI Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yüksek Lisans Tez Danışmanlığının amacı, tez yapan öğrencilere bilimsel araştırmayı planlama, uygulamaya aktarma, veri toplama, elde edilen verilerin analizi ve değerlendirilmesi, tez ve makale yazım teknikleri, tezin sunulması ve savunulması konularında yeterli düzeyde teorik ve pratik bilgiler kazandırmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler bilimsel araştırma planlama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Tez yazımı konusunda yeterli bilgi ve beceri düzeyine ulaşır PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Belirtilen konu ile ilgili literatür takip edebilir, yapılan araştırmaları değerlendirebilir PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Yeni araştırmalar planlayabilir ve yürütebilir PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yüksek lisansın önemi, tez konusu için kaynak araştırma, makale inceleme ve yorumlama, Tez çalışmasının planlanması, tez önerisinin hazırlanması ve sunumu Tez çalışmasının uygulanması ve yürütülmesi, Veri toplama, verilerin istatistiki analizi ve yorumlanması Tez yazım teknikleri ve tezin yazımı Tezin sunumu ve savunulması Tezde düzeltmelerin yapılması ve bastırılması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yüksek lisansın önemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
2 tez konusu için kaynak araştırma, Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
3 makale inceleme ve yorumlama, Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
4 Tez çalışmasının planlanması, Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
5 tez önerisinin hazırlanması ve sunumu Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
6 Tez çalışmasının uygulanması ve yürütülmesi, Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
7 Tez çalışmasının uygulanması ve yürütülmesi, Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
8 Ara Sınav
9 Veri toplama, verilerin istatistiki analizi ve yorumlanması Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
10 Veri toplama, verilerin istatistiki analizi ve yorumlanması Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
11 Tez yazım teknikleri ve tezin yazımı Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
12 Tez yazım teknikleri ve tezin yazımı Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
13 Tez yazım teknikleri ve tezin yazımı Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
14 Tezin sunumu ve savunulması Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
15 Tezde düzeltmelerin yapılması ve bastırılması Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tez konusu ile ilgili her türlü basılı yayın, yüksek lisans tezleri, yurtiçi ve yurtdışında yayınlanmış makaleler, veri tabanları vs
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Tez konusu ile ilgili her türlü basılı yayın, yüksek lisans tezleri, yurtiçi ve yurtdışında yayınlanmış makaleler, veri tabanları vs

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 12 14 168
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 15 14 210
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 12 14 168
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 12 14 168
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 728