|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüksek Lisans Tez Danışmanlığının amacı, tez yapan öğrencilere bilimsel araştırmayı planlama, uygulamaya aktarma, veri toplama, elde edilen verilerin analizi ve değerlendirilmesi, tez ve makale yazım teknikleri, tezin sunulması ve savunulması konularında yeterli düzeyde teorik ve pratik bilgiler kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler bilimsel araştırma planlama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Tez yazımı konusunda yeterli bilgi ve beceri düzeyine ulaşır |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Belirtilen konu ile ilgili literatür takip edebilir, yapılan araştırmaları değerlendirebilir |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Yeni araştırmalar planlayabilir ve yürütebilir |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-10 Müzik Eğitimi Programlarının tarihsel gelişimini bilme, yorumlayıp çözümleme ve yeni programlara yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüksek lisansın önemi, tez konusu için kaynak araştırma, makale inceleme ve yorumlama, Tez çalışmasının planlanması, tez önerisinin hazırlanması ve sunumu Tez çalışmasının uygulanması ve yürütülmesi, Veri toplama, verilerin istatistiki analizi ve yorumlanması Tez yazım teknikleri ve tezin yazımı Tezin sunumu ve savunulması Tezde düzeltmelerin yapılması ve bastırılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yüksek lisansın önemi, | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
2 | tez konusu için kaynak araştırma, | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
3 | makale inceleme ve yorumlama, | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
4 | Tez çalışmasının planlanması, | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
5 | tez önerisinin hazırlanması ve sunumu | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
6 | Tez çalışmasının uygulanması ve yürütülmesi, | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
7 | Tez çalışmasının uygulanması ve yürütülmesi, | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veri toplama, verilerin istatistiki analizi ve yorumlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
10 | Veri toplama, verilerin istatistiki analizi ve yorumlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
11 | Tez yazım teknikleri ve tezin yazımı | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
12 | Tez yazım teknikleri ve tezin yazımı | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
13 | Tez yazım teknikleri ve tezin yazımı | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
14 | Tezin sunumu ve savunulması | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
15 | Tezde düzeltmelerin yapılması ve bastırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tez konusu ile ilgili her türlü basılı yayın, yüksek lisans tezleri, yurtiçi ve yurtdışında yayınlanmış makaleler, veri tabanları vs | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tez konusu ile ilgili her türlü basılı yayın, yüksek lisans tezleri, yurtiçi ve yurtdışında yayınlanmış makaleler, veri tabanları vs |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 12 | 14 | 168 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 14 | 210 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 728 |