Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 602 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 602 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ II Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalışmakta olduğu bilimsel alanla ilgili bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilerde bilimsel etik ve çalışma disiplininin geliştirilmesi, literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tez konusu ile ilgili bir sorunu çözmek için yöntem kurgulama ve geliştirme becerisi edinmesi ; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Tezin uygulaması aşamasında karşılaştığı sorunlarda problem çözme becerini kullanabilmesi ve yeni yaklaşımlar geliştirebilmesi ; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Çalıştığı konu ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmesi ve kendi çalışma sonuçları ile karşılaştırabilmesi; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Tez konusunda edindiği bilgileri aktarma, uzmanlık düzeyinde değerlendirme ve bunları kullanabilme becerisini geliştirmesi; PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi, elde edilen verilerin yorumlanması, çeşitli yöntemlerle varılan sonuçların bilimsel bir dille sunulması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
2 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
3 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
4 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
5 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
6 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
7 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
10 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
11 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
12 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
13 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
14 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
15 Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 9 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 9 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 5 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 4 16
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 1 1
Ara Sınav 3 3 9
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 179