|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalışmakta olduğu bilimsel alanla ilgili bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilerde bilimsel etik ve çalışma disiplininin geliştirilmesi, literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tez konusu ile ilgili bir sorunu çözmek için yöntem kurgulama ve geliştirme becerisi edinmesi ; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Tezin uygulaması aşamasında karşılaştığı sorunlarda problem çözme becerini kullanabilmesi ve yeni yaklaşımlar geliştirebilmesi ; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Çalıştığı konu ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmesi ve kendi çalışma sonuçları ile karşılaştırabilmesi; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Tez konusunda edindiği bilgileri aktarma, uzmanlık düzeyinde değerlendirme ve bunları kullanabilme becerisini geliştirmesi; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi, elde edilen verilerin yorumlanması, çeşitli yöntemlerle varılan sonuçların bilimsel bir dille sunulması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 2 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 3 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 4 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 5 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 6 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 7 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 10 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 11 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 12 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 13 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 14 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 15 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 9 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 9 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 179 | ||