|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalışmakta olduğu bilimsel alanla ilgili bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilerde bilimsel etik ve çalışma disiplininin geliştirilmesi, literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tez konusu ile ilgili bir sorunu çözmek için yöntem kurgulama ve geliştirme becerisi edinmesi ; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Tezin uygulaması aşamasında karşılaştığı sorunlarda problem çözme becerini kullanabilmesi ve yeni yaklaşımlar geliştirebilmesi ; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Çalıştığı konu ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmesi ve kendi çalışma sonuçları ile karşılaştırabilmesi; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Tez konusunda edindiği bilgileri aktarma, uzmanlık düzeyinde değerlendirme ve bunları kullanabilme becerisini geliştirmesi; |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi, elde edilen verilerin yorumlanması, çeşitli yöntemlerle varılan sonuçların bilimsel bir dille sunulması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
2 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
3 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
4 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
5 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
6 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
7 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
10 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
11 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
12 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
13 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
14 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
15 | Müzik alanı ile ilgili bilimsel araştırma konuları | Bireysel Çalışma Yöntemi Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 9 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 9 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 179 |