|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. PÇ-21 Akademik ve bilimsel toplantılarda özgün fikirleriyle kendini savunarak, tartışarak topluluk ile iletişim kurabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dilara Sevimay Özer, Kamil Özer- 1998” Çocuklarda Motor Gelişim“ ANTALYA | |
2 | Hülya GÖKMEN “Psikomotor Gelişim” G.S.G.M. Yayınları No: 139 Ankara | |
3 | Bekir Onur “Gelişim Psikolojisi “ Verso Yayıncılık Ankara 199 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
literatür |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 12 | 14 | 168 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 14 | 210 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 728 |