Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 604 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 604 Adı: TEZ ÇALIŞMASI Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
PÇ-21 Akademik ve bilimsel toplantılarda özgün fikirleriyle kendini savunarak, tartışarak topluluk ile iletişim kurabilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dilara Sevimay Özer, Kamil Özer- 1998” Çocuklarda Motor Gelişim“ ANTALYA
2 Hülya GÖKMEN “Psikomotor Gelişim” G.S.G.M. Yayınları No: 139 Ankara
3 Bekir Onur “Gelişim Psikolojisi “ Verso Yayıncılık Ankara 199
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
literatür

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 12 14 168
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 15 14 210
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 12 14 168
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 12 14 168
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 728