|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. PÇ-21 Akademik ve bilimsel toplantılarda özgün fikirleriyle kendini savunarak, tartışarak topluluk ile iletişim kurabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası düzeyde Müzik Eğitimi tarihinde yer alan gelişmeleri kavrama, yeni gelişmelere yönelik görüş oluşturabilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 2 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 3 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 4 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 15 | Araştırma alanı ve konusunda özgün araştırma sonuçları ortaya koymak için çalışmalar | Rapor Hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dilara Sevimay Özer, Kamil Özer- 1998” Çocuklarda Motor Gelişim“ ANTALYA | |
| 2 | Hülya GÖKMEN “Psikomotor Gelişim” G.S.G.M. Yayınları No: 139 Ankara | |
| 3 | Bekir Onur “Gelişim Psikolojisi “ Verso Yayıncılık Ankara 199 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| literatür | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 12 | 14 | 168 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 14 | 210 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 728 | ||