Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU / ETI101 - MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)

Kodu: ETI101 Adı: OKUMA I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SAMET TAŞÇI (samettasci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin sözcük gelişimine vurgu yaparken onlara temel okuma becerisi kazandırmaktır. Bu derste öğrencilere farklı okuma metinleri sunulacak ve okuma stratejileri öğretilecektir. Ayrıca, öğrencilere okuduğunu anlama, akıcılık, çıkarım yapma gibi okumanın temel becerileri kazandırılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 farklı okuma stratejilerini ve becerilerini kullanabileceklerdir. PÇ-15 Çeşitli alanların (Fen, Sosyal ve Sağlık Bilimleri vb) terminolojisine hakim olur ve bunun dışında ikinci yabancı dili ve İngilizce’yi hem kaynak hem erek dil olarak kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 eleştirel düşünebilme konusunda farkındalık kazanacaklardır. PÇ-4 Analitik düşünür
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 okunan örnek metinler ışığında kelime, yapı ve anlam arasındaki ilişkileri anlayacaktır PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacının, içeriğinin ve öğrencilerden beklentilerin açıklanması; dersin değerlendirme şekli ile bilgi verilmesi; dersin nasıl işleneceği ve kullanılacak malzemelerle ilgili bilgi verilmesi; bu derse nasıl çalışacaklarının ve nasıl hazırlanacaklarının açıklanması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
2 Tarama stratejisinin açıklanması ve nerede ve nasıl kullanılabileceği konusunda metinler üzerinde uygulamalar yapılması, gözden geçirme, tahmin oluşturma stratejilerinin açıklanıp uygulanması. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
3 Etkin okumada sözcük kapasitesinin etkisinin tartışılması; bağlamdan sözcüklerin anlamını çıkarma dilbilgisinden yararlanma ya da ipucu verebilecek sözcükleri yorumlama gibi metin içinde anlamı bilinmeyen sözcüklerle ilgili çözümler geliştirilmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
4 Okuma parçalarındaki ana ve destekleyici fikirleri bulma ve onları farklı sözcüklerle ifade yolunu geliştirme; tahmin, tarama gibi okuma becerilerinin çalışılması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
5 Okuma parçalarındaki ana ve destekleyici fikirleri bulma ve onları farklı sözcüklerle ifade yolunu geliştirme; tahmin, tarama gibi okuma becerilerinin çalışılması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
6 Metiniçi organizasyon konusunda bilgilendirme yapılması, bu organizasyon türleri hakkında bilgi verilmesi; listeleme, sıraya koyma, benzerlik- farklılık açıları, sebep-sonuç ilişkisi gibi organizasyon yollarını örnekleyen metinlerin incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
7 Metiniçi organizasyon konusunda bilgilendirme yapılması, bu organizasyon türleri hakkında bilgi verilmesi; listeleme, sıraya koyma, benzerlik- farklılık açıları, sebep-sonuç ilişkisi gibi organizasyon yollarını örnekleyen metinlerin incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Yüzeysel okuma stratejisini açıklama ve tarama stratejisi ile arasındaki farkı bulmaları için öğrencilerle tartışma; farklı metinlerle uygulama yapma. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
10 Metinleri okurken çıkarımlar yapmanın önemini vurgulama, metin içindeki ipuçlarını görebilme ve etkili okuma içine bunları kullanabilme alıştırmaları yapma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
11 Açımlama stratejisini açıklama, dikkat edilecek hususları belirtmek, bu stratejinin uygulanmış olduğu örnekleri inceleyerek açımlama çalışmalarının yapılması. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
12 Uzun metinleri okumada kullanılan özetleme tekniği hakkında bilgi verilmesi, bu tür metinleri okuma esnasında dikkat edilecek ve etkili olacak noktalar hakkında bilgi verilmesi; uygun metinler üzerinde inceleme çalışması yapılması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
13 Uzun metinleri okumada kullanılan özetleme tekniği hakkında bilgi verilmesi, bu tür metinleri okuma esnasında dikkat edilecek ve etkili olacak noktalar hakkında bilgi verilmesi; uygun metinler üzerinde inceleme çalışması yapılması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
14 Okuma Metinleri (Metin 1-2) Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
15 Okuma Metinleri (Metin 3-4) Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Engelhardt, D. (2013). Practice Makes Perfect Advanced English Reading and Comprehension. McGraw Hill Professional
2 Jeffries, L., & Mikulecky, B. S. (2012). More reading power 3. Pearson/Longman.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 1 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 15 1 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 144