| Dersin İçeriği |
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin amacının, içeriğinin ve öğrencilerden beklentilerin açıklanması; dersin değerlendirme şekli ile bilgi verilmesi; dersin nasıl işleneceği ve kullanılacak malzemelerle ilgili bilgi verilmesi; bu derse nasıl çalışacaklarının ve nasıl hazırlanacaklarının açıklanması |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 2 |
Tarama stratejisinin açıklanması ve nerede ve nasıl kullanılabileceği konusunda metinler üzerinde uygulamalar yapılması, gözden geçirme, tahmin oluşturma stratejilerinin açıklanıp uygulanması. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 3 |
Etkin okumada sözcük kapasitesinin etkisinin tartışılması; bağlamdan sözcüklerin anlamını çıkarma dilbilgisinden yararlanma ya da ipucu verebilecek sözcükleri yorumlama gibi metin içinde anlamı bilinmeyen sözcüklerle ilgili çözümler geliştirilmesi |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 4 |
Okuma parçalarındaki ana ve destekleyici fikirleri bulma ve onları farklı sözcüklerle ifade yolunu geliştirme; tahmin, tarama gibi okuma becerilerinin çalışılması |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 5 |
Okuma parçalarındaki ana ve destekleyici fikirleri bulma ve onları farklı sözcüklerle ifade yolunu geliştirme; tahmin, tarama gibi okuma becerilerinin çalışılması |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 6 |
Metiniçi organizasyon konusunda bilgilendirme yapılması, bu organizasyon türleri hakkında bilgi verilmesi; listeleme, sıraya koyma, benzerlik- farklılık açıları, sebep-sonuç ilişkisi gibi organizasyon yollarını örnekleyen metinlerin incelenmesi |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 7 |
Metiniçi organizasyon konusunda bilgilendirme yapılması, bu organizasyon türleri hakkında bilgi verilmesi; listeleme, sıraya koyma, benzerlik- farklılık açıları, sebep-sonuç ilişkisi gibi organizasyon yollarını örnekleyen metinlerin incelenmesi |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Yüzeysel okuma stratejisini açıklama ve tarama stratejisi ile arasındaki farkı bulmaları için öğrencilerle tartışma; farklı metinlerle uygulama yapma. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 10 |
Metinleri okurken çıkarımlar yapmanın önemini vurgulama, metin içindeki ipuçlarını görebilme ve etkili okuma içine bunları kullanabilme alıştırmaları yapma |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 11 |
Açımlama stratejisini açıklama, dikkat edilecek hususları belirtmek, bu stratejinin uygulanmış olduğu örnekleri inceleyerek açımlama çalışmalarının yapılması. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 12 |
Uzun metinleri okumada kullanılan özetleme tekniği hakkında bilgi verilmesi, bu tür metinleri okuma esnasında dikkat edilecek ve etkili olacak noktalar hakkında bilgi verilmesi; uygun metinler üzerinde inceleme çalışması yapılması |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 13 |
Uzun metinleri okumada kullanılan özetleme tekniği hakkında bilgi verilmesi, bu tür metinleri okuma esnasında dikkat edilecek ve etkili olacak noktalar hakkında bilgi verilmesi; uygun metinler üzerinde inceleme çalışması yapılması |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 14 |
Okuma Metinleri (Metin 1-2) |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 15 |
Okuma Metinleri (Metin 3-4) |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Engelhardt, D. (2013). Practice Makes Perfect Advanced English Reading and Comprehension. McGraw Hill Professional |
| 2 |
Jeffries, L., & Mikulecky, B. S. (2012). More reading power 3. Pearson/Longman. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|