Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Karşılaştırma, sebep sonuç, sorun çözüm bağlamlarında geliştirilmiş metinleri analiz edebilecektir. |
PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Bir sözcüğün uzun metinler içinde sözcük bilgisel olarak taşıdığı farklı özellikleri bilir. |
PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Başlangıç düzeyde edebi metin türlerinin taşıdığı özellikleri farkına varabilecektir. |
PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin genel kapsamı hakkında bilgi verme, önceki dersin kapsamıyla bağlantı kurma, işleyiş, beklentiler ve değerlendirme açısından bilgi verme |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
2 |
Bire bir karşılaştırma öğelerini kullanarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup, incelenmesi. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
3 |
Bütün noktaları kapsayarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup, incelenmesi |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
4 |
Benzerlik ve farklılık öğeleri içeren karşılaştırma metinlerinin incelenip okunması |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
5 |
Sebep odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
6 |
Sonuç odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
7 |
Sonuç odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Hem sebep hem de sonuç noktalarının yer aldığı sebep-sonuç metinlerinin okunup incelenmesi |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
10 |
Sorun odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve okunması. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
11 |
Çözüm odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve okunması. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
12 |
Metin içindeki yeni sözcüklere yaklaşma stratejilerinin açıklanıp, metinler üzerinde kullanımı |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
13 |
Edebi metinlerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, içinde yer alan unsurların açıklanması |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
14 |
Edebi metinlerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, içinde yer alan unsurların açıklanması |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
15 |
Edebi metin Örnekleri |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Spears, D. (2013) Improving Reading Skills (7th Edition),Mc Graw Hill, New York |
2 |
Advanced Reading Power: Extensive Reading, Vocabulary Building, Comprehension Skills, Reading Faster (Beatrice S. Mikulecky, Linda Jeffries, Pearson& Longman) |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|