|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı fikirleri, görüşleri ve düşünceleri hedef dilde yazılı olarak ifade etmeyi, değişik türlerde kısa denemeler yazabilmeyi, herhangi bir kısa denemedeki geliştirme yöntemini fark etmeyi, paragraf geliştirme yöntemlerini uygulayabilmeyi beceri olarak geliştirmektir. Ayrıca öğrencilerin verilen bir kısa denemenin yapısını anlamalarını, verilen bir konuyu tez ifadesi olarak yazabilmelerini, fikir üretme yöntemlerini, üretilen fikirleri organize edebilmelerini, tez ifadesini destekleyen fikirlerin özelliklerini fark etmelerini, üretilen fikirler arasında ilişkiler kurabilmelerini sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrencilerin 1000-1500 kelime uzunluğunda kendi alanlarında bir makale yazabilmeleri hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Makale yapısı anlar ve giriş paragrafları oluşturabilir |
PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-5 Etik ilkelerden ve bilim ahlakından ödün vermez PÇ-7 Sözlü ve ya yazılı çeviri alanlarından en az birinde uzmanlaşır PÇ-10 En az iki dilde çeviri yapma ve üçüncü bir dilde temel metinleri okuyabilme, anlayabilme, çözümleyebilme ve çeviri yapar PÇ-13 Sektörce aranan ve talep edilen çevirmenler olabilme ve bu talepleri yönlendirir PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Açıklayıcı, tartışma, karşılaştırma türlerinden yazı yazabilir |
PÇ-4 Analitik düşünür PÇ-5 Etik ilkelerden ve bilim ahlakından ödün vermez PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur PÇ-15 Çeşitli alanların (Fen, Sosyal ve Sağlık Bilimleri vb) terminolojisine hakim olur ve bunun dışında ikinci yabancı dili ve İngilizce’yi hem kaynak hem erek dil olarak kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dış kaynaktan aktarma yapabilir ve başka bir şekilde ifade tekniğini kullanabilir |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenciler bir araştırma makalesinin nasıl yazılacağını, fikirlerini yazıya dökmeyi ve bu fikirlerini nasıl destekleyeceklerini öğrenecekler. Aynı zamanda, öğrenciler dış kaynaktan bir bilgiyi nasıl aktaracaklarını, başka bir şekilde nasıl ifade edeceklerini ve özetleyeceklerini ve bu bilgiyi makalelerine nasıl entegre edeceklerini öğrenecekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Taslak çıkarma ve makale destek ve sonuç paragrafları oluşturma | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
2 | Makale yapısı ve giriş paragrafları | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
3 | Açıklama makalelerinin yazımı | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
4 | Tartışma ve ikna makalelerinde kullanılan sözlüksel ve dilbilgisel yapılar | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
5 | Tartışma ve ikna makalelerinin oluşturulması | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
6 | Zıtlık ve benzerlik yapıları | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
7 | Zıtlık ve ikna makalelerinin oluşturulması | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sebep sonuç yapıları | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
10 | Sebep sonuç makalelerinin oluşturulması | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
11 | Benzerlik ve farklılıkları ifade etmek için kullanılan yapılar | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
12 | Benzerlik farklılık makalelerinin oluşturulması | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
13 | Dış kaynaktan aktarım, başka yapı ve sözcüklerle ifade etme ve özetleme | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
14 | Dış kaynaktan aktarım, başka yapı ve sözcüklerle ifade etme ve özetleme | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
15 | Dış kaynaklardan elde edilen bilgilerin makalelere entegre edilmesi | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 148 |