Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU / ETI104 - MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)

Kodu: ETI104 Adı: YAZMA II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı fikirleri, görüşleri ve düşünceleri hedef dilde yazılı olarak ifade etmeyi, değişik türlerde kısa denemeler yazabilmeyi, herhangi bir kısa denemedeki geliştirme yöntemini fark etmeyi, paragraf geliştirme yöntemlerini uygulayabilmeyi beceri olarak geliştirmektir. Ayrıca öğrencilerin verilen bir kısa denemenin yapısını anlamalarını, verilen bir konuyu tez ifadesi olarak yazabilmelerini, fikir üretme yöntemlerini, üretilen fikirleri organize edebilmelerini, tez ifadesini destekleyen fikirlerin özelliklerini fark etmelerini, üretilen fikirler arasında ilişkiler kurabilmelerini sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrencilerin 1000-1500 kelime uzunluğunda kendi alanlarında bir makale yazabilmeleri hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Makale yapısı anlar ve giriş paragrafları oluşturabilir PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer
PÇ-5 Etik ilkelerden ve bilim ahlakından ödün vermez
PÇ-7 Sözlü ve ya yazılı çeviri alanlarından en az birinde uzmanlaşır
PÇ-10 En az iki dilde çeviri yapma ve üçüncü bir dilde temel metinleri okuyabilme, anlayabilme, çözümleyebilme ve çeviri yapar
PÇ-13 Sektörce aranan ve talep edilen çevirmenler olabilme ve bu talepleri yönlendirir
PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Açıklayıcı, tartışma, karşılaştırma türlerinden yazı yazabilir PÇ-4 Analitik düşünür
PÇ-5 Etik ilkelerden ve bilim ahlakından ödün vermez
PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur
PÇ-15 Çeşitli alanların (Fen, Sosyal ve Sağlık Bilimleri vb) terminolojisine hakim olur ve bunun dışında ikinci yabancı dili ve İngilizce’yi hem kaynak hem erek dil olarak kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dış kaynaktan aktarma yapabilir ve başka bir şekilde ifade tekniğini kullanabilir PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar
PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer
PÇ-4 Analitik düşünür
PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrenciler bir araştırma makalesinin nasıl yazılacağını, fikirlerini yazıya dökmeyi ve bu fikirlerini nasıl destekleyeceklerini öğrenecekler. Aynı zamanda, öğrenciler dış kaynaktan bir bilgiyi nasıl aktaracaklarını, başka bir şekilde nasıl ifade edeceklerini ve özetleyeceklerini ve bu bilgiyi makalelerine nasıl entegre edeceklerini öğrenecekler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Taslak çıkarma ve makale destek ve sonuç paragrafları oluşturma Ders anlatımı, sunum, tartışma
2 Makale yapısı ve giriş paragrafları Ders anlatımı, sunum, tartışma
3 Açıklama makalelerinin yazımı Ders anlatımı, sunum, tartışma
4 Tartışma ve ikna makalelerinde kullanılan sözlüksel ve dilbilgisel yapılar Ders anlatımı, sunum, tartışma
5 Tartışma ve ikna makalelerinin oluşturulması Ders anlatımı, sunum, tartışma
6 Zıtlık ve benzerlik yapıları Ders anlatımı, sunum, tartışma
7 Zıtlık ve ikna makalelerinin oluşturulması Ders anlatımı, sunum, tartışma
8 Ara Sınav
9 Sebep sonuç yapıları Ders anlatımı, sunum, tartışma
10 Sebep sonuç makalelerinin oluşturulması Ders anlatımı, sunum, tartışma
11 Benzerlik ve farklılıkları ifade etmek için kullanılan yapılar Ders anlatımı, sunum, tartışma
12 Benzerlik farklılık makalelerinin oluşturulması Ders anlatımı, sunum, tartışma
13 Dış kaynaktan aktarım, başka yapı ve sözcüklerle ifade etme ve özetleme Ders anlatımı, sunum, tartışma
14 Dış kaynaktan aktarım, başka yapı ve sözcüklerle ifade etme ve özetleme Ders anlatımı, sunum, tartışma
15 Dış kaynaklardan elde edilen bilgilerin makalelere entegre edilmesi Ders anlatımı, sunum, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 3 14 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 148