|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin ikinci bir yabancı dildeki konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerileri Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programında tanımlanan B1 düzeyine getirilir. Öğrenciler, temel seviyedeki metinleri Türkçe’ye, aynı seviyedeki Türkçe metinleri de ikinci bir yabancı dile çevirme becerisi kazanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | ikinci bir yabancı dilde iletişim becerilerini geliştirir. |
PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-4 Analitik düşünür PÇ-10 En az iki dilde çeviri yapma ve üçüncü bir dilde temel metinleri okuyabilme, anlayabilme, çözümleyebilme ve çeviri yapar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | ikinci bir yabancı dilde kelime dağarcıklarını geliştirir. |
PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-4 Analitik düşünür PÇ-10 En az iki dilde çeviri yapma ve üçüncü bir dilde temel metinleri okuyabilme, anlayabilme, çözümleyebilme ve çeviri yapar PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | ikinci bir yabancı dilde yazma ve okuma becerilerini geliştirir. |
PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür PÇ-10 En az iki dilde çeviri yapma ve üçüncü bir dilde temel metinleri okuyabilme, anlayabilme, çözümleyebilme ve çeviri yapar |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste B1 seviyesinde metinler ve konuşmalar vardır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mon emploi du temps: l'heure, le jours | Anlatma, Tartışma |
2 | A l'université | Anlatma, Tartışma |
3 | Le travail | Anlatma, Tartışma |
4 | Les loisirs | Anlatma, Tartışma |
5 | Derslerin gerektirdiği dilbilgisi konularında kuramsal açıklamalar | Anlatma, Tartışma |
6 | Derslerin gerektirdiği dilbilgisi konularında kuramsal açıklamalar | Anlatma, Tartışma |
7 | Sözlü/yazılı sözcük çalışmaları | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | En ville | Anlatma, Tartışma |
10 | Les directions | Anlatma, Tartışma |
11 | Les mois et les saisons | Anlatma, Tartışma |
12 | Les voyages | Anlatma, Tartışma |
13 | Derslerin gerektirdiği dilbilgisi konularında kuramsal açıklamalar | Anlatma, Tartışma |
14 | Sözlü/yazılı sözcük çalışmaları | Anlatma, Tartışma |
15 | Sözlü/yazılı sözcük çalışmaları | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gretchen Angelo, Liberté, A first year French textbook | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Course Book |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 25 | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 145 |