|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrencilere İngiliz ve Amerikan toplumlarının tarihsel ve kültürel gelişimini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu çerçevede İngiltere ve Amerika tarihindeki önemli siyasi, dini ve toplumsal olaylar incelenecek ve tartışılacaktır. İngiltere tarihi İlk Çağ’dan başlayarak; Amerikan tarihi ise 15. Yüzyıldan başlayarak 20. yüzyıla kadar anlatılacaktır. Bu derste öğrencilere önemli tarihsel olayları yorumlayabilmek için gerekli bilgilerin ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngiliz ve Amerikan Kültürü ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İngiliz ve Amerikan siyasi tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | tarihsel olayların günümüz toplumlarına etkisini tartışabilir. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İngiliz ve Amerikan Kültürü, İngiliz ve Amerikan Tarihi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Keltler, Romalılar, Anglo-Saksonlar, Vikingler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Ortaçağ İngilteresi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | İngiltere'nin Normandiyalılar tarafından fethi, derebeylik sistemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Siyasal gelişmeler, Kilise ve Parlamento'nun kuruluşu, Büyük Veba Salgını, Yüzyıl Savaşları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Avrupa'da ve İngiltere'de Rönesans ve Reformasyon, Tudor Dönemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Stuart Dönemi'ne geçiş, İç Savaş, Oliver Cromwell | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Restorasyon Dönemi, "Şanlı Devrim," Hannover Hanedanlığı Dönemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endüstri Devrimi, Kraliçe Victoria Dönemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | I. ve II. Dünya Savaşı, Windsor Dönemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Amerikan coğrafyası ve kültürel coğrafyası, Amerika ve Göç | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Azınlıklar: Amerikan yerlileri, Amerikan Devrimi, Altın Çağ | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Büyük Bunalım, Progresivizm, Soğuk Savaş | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Vietnam Savaşı, Globalleşme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | David McDowall. An Illustrated History of Britain. Harold John Schultz. British History. Roark, James L., et. al. The American Promise: A Compact History (Fourth Edition). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 127 |