|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin ikinci bir yabancı dildeki konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerileri Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programında tanımlanan B1+ düzeyine getirilir. Öğrenciler, metinleri Türkçe’ye, aynı seviyedeki Türkçe metinleri de ikinci bir yabancı dile çevirme becerisi kazanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | ikinci bir yabancı dilde iletişim becerilerini geliştirir. |
PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-4 Analitik düşünür PÇ-10 En az iki dilde çeviri yapma ve üçüncü bir dilde temel metinleri okuyabilme, anlayabilme, çözümleyebilme ve çeviri yapar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | ikinci bir yabancı dilde kelime dağarcıklarını geliştirir. |
PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-4 Analitik düşünür PÇ-10 En az iki dilde çeviri yapma ve üçüncü bir dilde temel metinleri okuyabilme, anlayabilme, çözümleyebilme ve çeviri yapar PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | ikinci bir yabancı dilde yazma ve okuma becerilerini geliştirir. |
PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür PÇ-10 En az iki dilde çeviri yapma ve üçüncü bir dilde temel metinleri okuyabilme, anlayabilme, çözümleyebilme ve çeviri yapar |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste B1+ seviyesinde metinler ve konuşmalar vardır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Önceki bilgilerin gözden geçirilmesi: Genel tekrar, hatırlatma | Anlatma, Tartışma |
2 | Les responsabilités | Anlatma, Tartışma |
3 | Les responsabilités | Anlatma, Tartışma |
4 | Les activités récentes | Anlatma, Tartışma |
5 | Les activités récentes | Anlatma, Tartışma |
6 | Derslerin gerektirdiği dilbilgisi konularında kuramsal açıklamalar | Anlatma, Tartışma |
7 | Sözlü/yazılı sözcük çalışmaları | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Les projets et les rêves | Anlatma, Tartışma |
10 | Les pays | Anlatma, Tartışma |
11 | Les origines | Anlatma, Tartışma |
12 | Derslerin gerektirdiği dilbilgisi konularında kuramsal açıklamalar | Anlatma, Tartışma |
13 | Sözlü/yazılı sözcük çalışmaları | Anlatma, Tartışma |
14 | Sözlü/yazılı sözcük çalışmaları | Anlatma, Tartışma |
15 | Sözlü/yazılı sözcük çalışmaları | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gretchen Angelo, Liberté, A first year French textbook | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 25 | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 145 |