Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU / ETI315 - MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)

Kodu: ETI315 Adı: SÖZCÜK BİLGİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SAMET TAŞÇI (samettasci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere kelimelerin yapısal olarak nasıl oluştuğunu göstererek çeviri sürecinde bunları daha iyi yorumlayıp sözlük ihtiyaçlarını en aza indirmektir. İkinci olarak kelimelerin kullanıldıkları bağlam içinde çalışılması yoluyla öğrencilerin kelime bilgilerini arttırmak amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 sözcüğün, sözcük öbeklerinin ve cümlelerin ne demek olduğunu tanımlayabilirler. PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 yapım ve türetim ekleri arasındaki farkları ayırt edebilirler. PÇ-15 Çeşitli alanların (Fen, Sosyal ve Sağlık Bilimleri vb) terminolojisine hakim olur ve bunun dışında ikinci yabancı dili ve İngilizce’yi hem kaynak hem erek dil olarak kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 öğrendikleri Latin, Yunan ve Anglosakson kök ve ekleri ayırt edebilirler. PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dil: Bir Sistemler Sistemi Ferdinand de Saussure İlkeleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Dilbilimi ve Altalanları Dilbilimi ve Çeviribilimi İlişkisi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Dilbilimi ve Altalanları Dilbilimi ve Çeviribilimi İlişkisi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
4 Sözcükbilimi: Sözcük Düzlemi, Sözvarlığı, Zihinsel Sözlükçe Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 Sözcükbilimi: Sözcük Düzlemi, Sözvarlığı, Zihinsel Sözlükçe Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Dilin Temel Taşı: Sözcük Biçimbilimsel Yapım ve Türetim ile Sözcük Oluşturma Kuralları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 Sözcüğün Temel Yapısı: Diadik ve Triadik Modeller Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Sapir-Whorf Varsayımı, Eşdeğerlik ve Kavram Denkliği Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
10 Sözcükbilimi, Sözlükbilimi, Terimbilimi, Terimsözlük İlişkisi Terim ve Sözcük İlişkisi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
11 Terimbilimi: Terminoloji ve Terminografi Terimin Temel Yapısı: Kuadrik Model Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
12 Terimin Biçimbilimsel Yapısı: Kökler ve Ekler Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
13 Yenileşim Olgusu, Yapım Ekleri ve Sözcük/Terim Oluşturma Yöntemleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
14 ISO Standartları ve Eşdeğerli Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
15 Genel Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Levine, Harold. 1982. Vocabulary for the High School student. Istanbul: ABC kitabevi.
2 2. Ayers, Donald. 2005. English Words. University of Arizona Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 1 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 15 1 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 116