Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
sözcüğün, sözcük öbeklerinin ve cümlelerin ne demek olduğunu tanımlayabilirler. |
PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
yapım ve türetim ekleri arasındaki farkları ayırt edebilirler. |
PÇ-15 Çeşitli alanların (Fen, Sosyal ve Sağlık Bilimleri vb) terminolojisine hakim olur ve bunun dışında ikinci yabancı dili ve İngilizce’yi hem kaynak hem erek dil olarak kullanır
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
öğrendikleri Latin, Yunan ve Anglosakson kök ve ekleri ayırt edebilirler. |
PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dil: Bir Sistemler Sistemi Ferdinand de Saussure İlkeleri |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 |
Dilbilimi ve Altalanları Dilbilimi ve Çeviribilimi İlişkisi |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 |
Dilbilimi ve Altalanları Dilbilimi ve Çeviribilimi İlişkisi |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 |
Sözcükbilimi: Sözcük Düzlemi, Sözvarlığı, Zihinsel Sözlükçe |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 |
Sözcükbilimi: Sözcük Düzlemi, Sözvarlığı, Zihinsel Sözlükçe |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 |
Dilin Temel Taşı: Sözcük Biçimbilimsel Yapım ve Türetim ile Sözcük Oluşturma Kuralları |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 |
Sözcüğün Temel Yapısı: Diadik ve Triadik Modeller |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Sapir-Whorf Varsayımı, Eşdeğerlik ve Kavram Denkliği |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 |
Sözcükbilimi, Sözlükbilimi, Terimbilimi, Terimsözlük İlişkisi Terim ve Sözcük İlişkisi |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 |
Terimbilimi: Terminoloji ve Terminografi Terimin Temel Yapısı: Kuadrik Model |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 |
Terimin Biçimbilimsel Yapısı: Kökler ve Ekler |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 |
Yenileşim Olgusu, Yapım Ekleri ve Sözcük/Terim Oluşturma Yöntemleri |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 |
ISO Standartları ve Eşdeğerli |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
15 |
Genel Değerlendirme |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
1. Levine, Harold. 1982. Vocabulary for the High School student. Istanbul: ABC kitabevi. |
2 |
2. Ayers, Donald. 2005. English Words. University of Arizona Press. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|